Malgrat la promesa d’una inversió milionària de mans d’un privat que hauria de convertir el Port Fòrum en un espai de formació i oci, els comerciants i restauradors d’aquest equipament miren cap a una altra banda. Des de la inauguració, l’any 2003, els baixos comercials d’aquest port a tocar del Fòrum, a Sant Adrià de Besòs, operen a mig gas i actualment només funcionen prop de cinc restaurants i una empresa d’esports d’aigua enfocada al turisme.

La inversió de 200 milions d’euros que el grup Hard Rock Café va anunciar al febrer en forma d’hotel esperen que serveixi per donar l’empenta final a l’espai. Mentrestant, els negocis segueixen buscant estratègies per subsistir. “A nosaltres ens coneixen perquè teníem el local a la Barceloneta i poca gent hi entra de passada“, explica Juan Antonio Campo, responsable de cuina del restaurant El Racó del Mariner.

Iat Mai, que regenta un negoci de lloguer de motos d’aigua i altres activitats aquàtiques, subscriu la teoria: “Ens localitzen per internet, i fins i tot la gent que ha reservat ens truca dient que no troben com accedir al port“, es queixa l’empresari, que considera que el port, a cavall entre Barcelona i Sant Adrià, està mal comunicat.

En espera del desembarcament del Hard Rock Café, el buc insígnia de l’oci al Port Fòrum és el restaurant i discoteca Go Beach Club. Aquest és el nom amb què ha reobert portes aquesta temporada el club que hi ha en un dels extrems del moll, després de dos anys sota la marca eivissenca de Cafè del Mar. Una de les sòcies inversores del projecte és Mercè Bosch, que remarca que el port “mai no ha tingut cap problema” però confia que el nou hotel que està previst que quedi acabat l’any 2022 serveixi per “fer créixer com l’escuma la zona”.