Kazushi Ono

L’Auditori ha presentat la programació de tardor de l’OBC, l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, que ja va poder tornar als assajos al mes de juny. Es confirma l’assistència de grans solistes i directors convidats i la temporada s’adapta a les mesures de seguretat tant dalt de l’escenari com per al públic assistent.  D’aquesta manera, L’Auditori proposa una programació per trimestres per adaptar-se a la situació sanitària en cada moment i mirar d’evitar cancel·lacions i devolucions innecessàries.

Temporada de tardor

La temporada de tardor serà entre l’octubre i el desembre i hi haurà 11 concerts que també s’emetran en “streaming” a través de la nova plataforma L’Auditori Digital (auditoridigital.cat), que estarà disponible a partir de setembre. Amb aquesta, es donarà el tret de sortida al nou projecte artístic del director de L’Auditori de Barcelona, Robert Brufau, que planteja una programació dissenyada a partir d’un relat que uneix totes les programacions de la casa i s’inspira en un cicle de tres fases. Un procés de gènesi (Temporada 20-21: Creació), desenvolupament (Temporada 21-22: Amor-odi) i final (Temporada 22-23: Mort o retorn). Per tant, aquest primer tram del viatge se centra en la Creació, abordada des de la creació divina de les religions monoteistes a la idea de la creació artística, fruit de la necessitat humana.

 

Robert Brufau

Obres com ‘Nit transfigurada’, d’Arnold Schönberg; els ‘Tres estudis’, de Couperin de Thomas Adès, compositor convidat de la temporada; les ‘Variacions sobre un tema’, de Haydn de Brahms; ‘La cançó de la Terra’, de Mahler; ‘Ad limen caeli’, de Núria Giménez, o ‘Ramifications’, de György Ligeti reforçaran aquest relat durant la temporada de tardor.

Solistes i directors

El cap de setmana del 2 d’octubre obriran la temporada 2020-2021  Maria Florea al violí i Sara Ferrández a la viola  amb la direcció de Kazushi Ono, director titular de l’OBC, i la simfonia concertant de Mozart. Dues artistes que estan desenvolupant una gran carrera i que ja van entusiasmar al públic de l’OBC amb el seu debut la temporada passada.

Maria Florea i Sara Ferrández

Altres solistes que cal destacar són els violinistes Vera Martínez Mehner i Abel Tomàs, membres del Quartet Casals, que se sumen a la programació amb la interpretació de la sensacional Tabula Rasa, d’Arvo Pärt.

La presència d’artistes catalans i espanyols és una constant en aquesta temporada, amb batutes tan imprescindibles com les de Josep Caballé Domenech i solistes com el baríton José Antonio López i la pianista Neus Estarellas.

Jose Antonio López i Neus Estarellas

La pianista Katia Buniatishvili i el flautista Emmanuel Pahud, a més del pianista Sebastian Knauer, el viola Antoine Tamestit i el tenor Ilker Arcayürek, seran els solistes internacionals que visitaran l’OBC en els propers mesos. Les directores Giedrė Šlekytė, Tabita Berglund i Zoi Tsokanou encapçalen un llistat de primeres batutes que es completarà amb Matthias PintscherLionel BringuierLudovic MorlotNuno Cohelo i Joseph Bastian.

Emmanuel Pahud i Giedrė Šlekytė

 

Abonaments especials de tardor i mesures de seguretat

Per a aquesta temporada, L’Auditori ha creat un abonament de tardor que permet fer una tria a la carta de concerts. D’aquesta manera, per la compra d’entrades per a tres concerts, s’aplicarà un descompte del 25 %, mentre que per la compra de localitats per a cinc concerts hi haurà un descompte del 30 %.

Els concerts es faran seguint les mesures de seguretat establertes. El públic haurà de portar la mascareta posada en tot moment, tant per accedir a l’edifici com durant el concert. A més, la distància entre persones haurà d’estar d’acord amb el que indiquin les autoritats sanitàries i l’ús de l’ascensor es limitarà a una persona. Tampoc no es donaran programes de mà o fulletons, que es podran consultar al web, ni estarà habilitat el servei de guarda-roba. Els concerts es faran sense pausa. A més, L’Auditori  posarà a l’abast del públic dispensadors de gel hidroalcohòlic i els accessos tant d’entrada com de sortida es faran de manera esglaonada.