El José Corbacho coneix la Begoña, una dona emprenedora i creativa que s’ha reinventat professionalment fins a tres vegades. Primer com arquitecta durant 15 anys i, amb la crisi del 2008, va fer un màster amb disseny de moda i va treballar tres anys en aquest camp. Fa pocs anys, s’ha format en un entorn tecnològic en el camp de les TIC i la programació informàtica als cursos que s’organitzen al Cibernàrium.

Continguts digitals per atreure clients

La Begoña ens fa una pregunta molt adient: “Hem de decidir als 18 anys el que volem fer laboralment la resta de la nostra vida?”. Considera que en el seu cas els canvis la motiven com un repte constant d’evolució i transformació.

De fet, la Begoña Fernández-Aramburu ara teletreballa en una empresa d’Inbound Marketing, una branca que atreu clients a través de la creació de continguts digitals de qualitat i fets a mida a través del HubSpot. A través de la programació s’aconsegueix atreure clients a les pàgines web i fidelitzar-los a través de tècniques de desenvolupador web.


5 generacions a la impremta Baltasar

En Corbacho visita al cor de Sant Andreu la impremta Baltasar (1861), la més antiga de Catalunya. Allà comprova com aquest negoci familiar s’adapta al món digital, amb una aposta clara per a la digitalització en plena pandèmia.

La Mercè Baltasar, propietària de la impremta, ens explica aquest equilibri entre el passat i el futur. El seu besavi, en Pau Baltasar, va ser el fundador d’una nissaga en què la Mercè representa la quarta generació i el seu fill, ,Jordi Bosch Baltasar, n’és la cinquena. La Mercè recorda una infantesa envoltada de tintes i el soroll de rotativa, en un sector molt masculí en el qual va aconseguir fer-se un lloc.


En Jordi ens ensenya el museu de peces i màquines antigues que conserven a la impremta unes joies que han estat la inspiració per afrontar el món digital durant la pandèmia i transformar el mètode de treball.

Ruta per halar Halal a Barcelona

Corbacho descobreix al Gòtic la història d’amor de la Daniela Dini i la Carla Jambrina, que comença durant els anys de voluntariat en un camp de refugiats a Grècia i continua a la nostra ciutat, on actualment treballen en una futura ruta per locals de menjar halal a Barcelona.

Són les creadores de Halal Food Experience, la primera ruta gastronòmica de menjar halal a Barcelona, destinada als turistes musulmans que ens visiten. Uns locals triats a consciència per elles a través de la seva experiència personal. Una oferta que van detectar era inexistent i que van presentar al programa Impulsem el que fas, una iniciativa de Barcelona Activa.


L’ajuda econòmica d’aquest programa els ha permès tirar endavant la idea que va néixer al bar La Plata, que també apareix a la ruta com un espai que, tot i no ser halal en essència, té molts plats adients per als visitants musulmans.