El 22@ és el districte tecnològic de Barcelona, on s’hi concentra bona part del negoci relacionat amb les noves tecnologies. Un sector que desenvolupa l’activitat, principalment, en oficines que bullen de dilluns a divendres. Ara bé, acostar-s’hi i passejar pels carrers del districte durant els caps de setmana o els dies festius, suposa descobrir una altra activitat que, com la tecnològica, cada vegada té més seguidors i també practicants: el K-Pop.
Es tracta d’un fenomen musical importat de Corea del Sud —pop coreà— basat en música popular interpretada per bandes juvenils amb molts integrants, conegudes en anglès com a ‘boy bands’ o ‘girl bands’. Aquest estil musical s’ha fet un forat en els àmbits urbans, i en el cas de Barcelona, els adolescents demostren aquesta devoció davant dels vidres dels edificis d’oficina que fan servir a mode de miralls.
Assajos a peu de carrer
Aquests grups de nois i noies s’hi reuneixen per crear i assajar les coreografies amb què volen vestir les cançons que les bandes sudcoreanes treuen al mercat. Dit d’una altra manera, posen moviment grupal a la música que han creat a l’altra banda del món.
Segons han explicat a betevé alguns d’aquests adolescents, el procés s’inicia amb la tria d’una cançó i, plegats, decidir amb quins moviments donaran ritme a les cançons dels seus grups de referència. Però la creació no s’acaba només aquí, perquè el K-Pop necessita de vestuari i maquillatge per donar-li vistositat al ball. I tot això, ho assagen en grup davant dels miralls de grans dimensions que els regalen les oficines del 22@.
Penjar-ho a les xarxes
Els carrers propers a la plaça de les Glòries és només la zona d’assaig, però els vídeos amb els balls que es pengen després a les xarxes socials s’enregistren a espais icònics com el carrer del Portal de l’Àngel, la Catedral o l’Arc de Triomf.
Cada vídeo de factura barcelonina penjat, constata que aquest fenomen transcendeix l’idioma, que és global, però ho és a la vegada des del treball grupal i cooperatiu.