La Tienda Vacía ha començat a funcionar aquest dijous i estarà oberta al públic fins dissabte. Es tracta d’un establiment solidari on es recull roba moderna i en bon estat, que es destinarà a les persones que ho necessitin, mitjançant la Fundació Formació i Treball. Després es distribuirà a les ONG Càritas i Roba Amiga.

La peculiaritat d’aquesta botiga és que s’anirà omplint de gènere a mesura que la gent hi porti roba, perquè aquest dijous a les 10h, moment de l’obertura, les prestatgeries, els maniquins i els mostradors eren buits. Un cop la botiga estigui plena, es tornarà a buidar per fomentar les donacions de roba i fer palesa les necessitats de moltes famílies que necessiten ajuda.

Aquest concepte innovador de botiga solidària ha sorgit del Brasil, on es va arribar a recollir més de tres milions de tones de roba usada i van rebre el suport del futbolista blaugrana Neymar . Barcelona ha estat la ciutat on s’ha obert la primera botiga de La Tienda Vacía que surt del país sud-americà i és, per tant, la primera a Europa.

El projecte ha estat possible gràcies a tres emprenedores: Maga Cabral, Silvia R. Mallafré i Cristina Ibarz.

Fa tan sols un mes i mig que es coneixen, però les ganes de Cabral per impulsar la botiga solidària han estat decisives perquè Mallafré i Ibarz s’hi uneixin. A més, han comptat amb la col·laboració del Centre Comercial La Maquinista per posar en marxa la prova pilot. Admeten, però, que altres centres comercials de la ciutat també s’han interessat a instal·lar la botiga en properes ocasions.

Cabral explica que “les ONG, el centre comercial, els voluntaris i els donants permeten transformar un concepte materialista en una realitat social, i ho fa en un sentit positiu que porta a la reflexió“.

Mallafré confirma que el fet de donar la roba a una botiga actual i bonica “facilita que es doni la cara per la qualitat de la roba que es dóna i humanitza el procés“.

Les impulsores de La Tienda Vacía tenen via lliure des del Brasil per adaptar la iniciativa a les necessitats de Barcelona i diuen que, de moment, no tenen una botiga física permanent, però la idea és poder obrir-la en el futur.