La campanya, anomenada “BCN Christmas Shopping”, té com a objectiu incentivar les compres nadalenques en els turistes procedents de Suècia, Dinamarca, Noruega, Holanda, Bèlgica, Suïssa i, per primer cop, també als procedents de Rússia. Es tracta d’oferir-los descomptes i tractes preferents a botigues adherides a la iniciativa, als eixos comercials i als hotels del Gremi d’Hotelers de Barcelona. La campanya va començar el 5 d’octubre i es mantindrà fins al 15 de desembre i s’emmarca dins del programa Comerç Turisme de Barcelona.
Els consumidors principals seran els usuaris d’Internet que utilitzen els cercadors Google, Yahoo i el cercador rus Yandex. El “BCN Christmas Shopping” també és present, per primera vegada en aquesta edició, a les xarxes socials de Facebook i Instagram.
Algunes de les novetats de la campanya d’aquest 2012 són l’augment del nombre de botigues, amb un total de 150, a més dels eixos i centres comercials, així com també la incorporació del sector de la restauració gràcies a l’adhesió de AN Grup.