Els alumnes del programa Construeix-te, de la Fundació Comtal, estan desenvolupant un joc de taula a través de la programació basada en la robòtica. D’aquesta manera el joc els serveix per trencar l’escletxa digital que molts tenen, ja que aquest projecte el tiren endavant els alumnes de l’Escola de Segona Oportunitat de la Fundació Comtal a través de GarageLab.
Adquirir competències digitals
L’Elvira Mora, dinamitzadora de GarageLab, explica que “quan van començar, el setembre passat, gairebé ningú tenia coneixements informàtics. Hem aconseguit trencar una mica l’escletxa digital amb què molts venien“.
Ara estan en la darrera fase del projecte, en què dissenyen un joc de taula amb robots a través dels quals identificar, aprendre i gestionar les emocions. Estan posant a prova els coneixements adquirits per programar el joc.
Treballar altres competències
Alguns dels joves que hi participen fa poc temps que estan al país. Per això treballar en projectes com aquest, a més de formar-los en matèries que fins al moment no havien après, els serveix per millorar les competències lingüístiques. En Muhammed Salim reconeix que “la robòtica no és gens fàcil, necessita que estiguis molt concentrat per no perdre-te’n res“.
L’Aymana el Mokaddam explica que “participar en projectes com aquest que serviran per ajudar els nens que pateixin m’ha semblat molt important“. A més, coincideix amb en Cheikh Fall que “a més d’aprendre robòtica, aprenem, a més de l’idioma, altres coses d’aquest país“.
Gairebé a punt per entrar en joc
Robots per a la Salut Mental és un projecte engegat per la Fundació Comtal. Vol donar resposta al malestar emocional que la pandèmia i altres factors han provocat en infants i joves usuaris d’aquesta entitat.
Quan comprovin que tot està llest, que les ordres són executades sense error pels robots, ja estarà a punt perquè l’utilitzin els més petits de l’entitat. Tindran un joc que els ajudarà a identificar i entendre millor les emocions.