La vaga indefinida, convocada pel comitè d’empresa de B:SM per demanar una millora de les condicions del personal que controla l’àrea d’aparcament, ha començat aquest cap de setmana. Demanen un protocol de seguretat que permeti afrontar amb garanties algunes situacions d’assetjament que denuncien.

El portaveu i president del Comitè d’Empresa de B:SM, David Martínez, assegura que des de fa un any reclamen que “quedi per escrit que se seguirà el patró” que empresa i treballadors van acordar verbalment. Entre les situacions que han patit en destaca “trets amb balins, agressions, escopinades i insults”.

Les agressions verbals són el pa de cada dia, per desgràcia. Hi ha agressions de tot tipus: des de pals fins a qualsevol cosa
David Martínez, portaveu i president del Comitè d’Empresa de B:SM

Martínez lamenta que no hi hagi un protocol d’actuació i demana que no depengui “de com es llevi el cap d’unitat o la persona directiva que se n’encarrega”. Per exemple, explica que en ocasions han d’anar sols a fer les rondes a peu, mentre que altres ho fan en parella, però no hi ha un criteri establert per decidir-ho.

Els errors del sistema de pagament generen més conflictes

D’altra banda, demanen garanties perquè el sistema telemàtic de pagament funcioni correctament. Admeten que “s’han anat reduint les errades”, però alerten que quan falla el sistema són la cara visible que en paga els plats bruts amb els usuaris irritats: “Si falla un sistema i no ens donen garantia d’un funcionament correcte, quan l’usuari s’adona del problema, a qui van totes les queixes i les demandes, inclús amb no molt bona educació, és a nosaltres. És un problema que augmenta la nostra inseguretat a l’hora de treballar”, relata David Martínez.