L’Ajuntament de Barcelona ha reforçat el servei de telassistència municipal per trucar cada dia a 3.000 persones grans per informar-los sobre el coronavirus i resoldre’ls dubtes. El servei té 88.095 usuaris, la majoria persones majors de 75 anys, un dels col·lectius més vulnerables a la covid-19. En les trucades es donen consells per evitar contagis i informació sobre l’estat d’alarma.
Per fer tot aquest volum de trucades, s’ha contractat 10 persones per ampliar fins a 114 l’equip de telefonistes. També s’han incorporat tres persones més a les unitats mòbils de teleassistència, que té en total 23 tècnics. La campanya de reforç va començar el 14 de març, però el dia 19 és quan es va assolir el ritme de 3.000 trucades diàries.
Descongestionar el 061
Amb les trucades diàries, la teleassistència es vol convertir en “un telèfon de referència” per resoldre dubtes entre els seus usuaris i contribuir així a descongestionar el 061 CatSalut respon de l’allau de trucades que rep diàriament. Les converses entre telefonistes i usuaris s’allarguen entre quatre i cinc minuts i, a banda d’informació sobre el coronavirus, es fan també recomanacions per al dia a dia, com ara com organitzar-se el temps o mantenir-se actius físicament.
El contacte vol combatre la sensació de solitud de les persones usuàries, sobretot les que viuen soles. També s’assegura que tinguin les necessitats bàsiques i d’atenció cobertes. Si no és així, s’avisa l’Àrea de Drets Socials perquè s’ocupin del cas. Des que va començar la campanya, la teleassistència ha rebut 184 trucades de persones que manifestaven tenir símptomes de la covid-19. Tots els casos s’han derivat al CatSalut i al 061.
Pel que fa a les emergències, el servei està gestionant uns 100 casos més de mitjana cada dia respecte a les que hi podia haver abans de l’estat d’alarma. Més enllà de les trucades que es fan, la teleassistència funciona les 24 hores del dia per atendre qualsevol consulta de les persones usuàries.