El músic i cantant Sicus Carbonell ha emès a través de Facebook i Twitter un comunicat oficial després de les declaracions polèmiques que va fer al programa ‘El matí de Barcelona‘, de betevé, en les quals deia que un gai li feia “pena” perquè és una “dona atrapada en un cos d’home”. Unes declaracions que li van costar sortir de la llista d’ERC per a les eleccions municipals.

“No soc homòfob, no ho he sigut, ni ho seré mai”

En el post publicat als seus perfils de les xarxes socials, Sicus reitera que no és homòfob i que no ho ha estat mai. I que en l’entrevista feta a betevé es referia en concret a la situació dels homosexuals dins la comunitat gitana, que han de fer front a més dificultats per un entorn que de vegades no els accepta.

També admet que pot haver confós conceptes i per això es posa “a disposició del col·lectiu LGTBI per aprendre’n més“. Respecte la seva breu participació a les llistes de les eleccions municipals, el músic de Sabor de Gràcia diu que pel respecte al partit (ERC) i al candidat (Ernest Maragall) accepta sortir-ne.

Sicus també parla de les amenaces, insults i peticions de boicot que assegura haver rebut en les últimes hores. Tot i que diu que aquestes actituds li dolen, ha volgut tancar la qüestió amb un “reitero les disculpes”.