El carrer de Sant Pere Més Baix estrenarà, d'aquí a nou mesos, bústies subterrànies d'escombraries, que s'afegiran a les existents. És una de les novetats de la segona fase de remodelació del carrer, en el tram que va des del General Álvarez de Castro fins al carrer dels Ocells. El primer tram de les obres va començar el juliol de l'any passat, i va posar fi a una llarga reivindicació dels veïns i comerciants de la zona. OSCAR AYBAR, president Unió de Comerciants de Sant Pere Més Baix "Si tallem el trànsit i permetem que la gent pugui passar on les voreres estan més estretes, la gent passejarà molt més tranquil·la". L'objectiu de la reforma de Sant Pere Més Baix és crear una via amb prioritat per a vianants, tot mantenint el sistema actual de circulació restringida de vehicles. Les voreres estretes es transformaran en una única calçada de granit. Després de la primera fase d'obres, al tram més proper a la via Laietana, les botigues del carrer fan un balanç positiu de l'increment d'activitat comercial. XAVIER QUINTANA, encarregat Quintana Esports "La gent es para potser més, però el millor és que quan es feien les obres es van obrir sis botigues entre aquest tram de via Laietana i Álvarez de Castro". CATALINA SAMSÓ, botiguera Llenceria Santa Caterina "Ha donat més vida al carrer, perquè la gent es passeja, va mirant". Amb un pressupost de dos milions i mig d'euros, l'Ajuntament preveu que la nova imatge de Sant Pere Més Baix harmonitzi amb la resta de carrers de la zona de Santa Caterina i Sant Pere. MERCÈ HOMS, regidora de Ciutat Vella "És un carrer tradicionalment molt comercial, molt de pas, de connectivitat entre la Ciutat Vella i l'Eixample. Per tant, era evident que necessitava una reurbanització i posada al dia". El maig de l'any que ve aquest tram de carrer tindrà nous bancs de fusta i arbres, així com millores a les instal·lacions del clavegueram i l'enllumenat.

Com ja es va fer l’any passat a la primera fase, en el tram entre la via Laietana i el carrer del General Álvarez de Castro, ara s’instal·larà nou mobiliari urbà, com pilones, papereres, arbrat i xarxa de reg i de clavegueram en la resta del carrer. El sistema d’enllumenat es renovarà en alguns punts i el cablejat present a les façanes es soterrarà. També les actuals voreres estretes del carrer es transformaran en una única calçada de granit, per tal de donar prioritat d’accés als vianants. El trànsit de vehicles continuarà amb el sistema actual de restricció horària.

Els efectes de la primera etapa d’obres a Sant Pere Més Baix ja són visibles. Els comerciants han notat un increment considerable d’afluència de clients locals i turistes a la zona. Aprofitant la remodelació del tram, fins a sis nous establiments han obert portes recentment.