protesta glovo cremant motxilla

Glovo ha assegurat en un comunicat que el repartidor mort dissabte passat no estava registrat com a treballador. L’empresa explica que “el fet que portés una motxilla de Glovo fa suposar que podria estar utilitzant el compte d’un tercer”.

D’altra banda, la plataforma Riders per Drets, formada per repartidors de diferents empreses, creu que l’empresa hauria de regularitzar aquesta pràctica, que és molt habitual. Dani Gutiérrez, membre de la plataforma, assegura que “Glovo no porta un seguiment de qui està utilitzant el compte”.

Riders x Drets responsabilitza Glovo de la mort del seu company. Creuen que la precarietat laboral en la qual es veuen sotmesos els treballadors fa que s’arribi a situacions com aquesta, ja que molts “riders” van en bicicleta ràpid perquè cobren per entrega i no per hora. Per això, repartidors de diferents empreses s’han manifestat aquest dilluns davant d’una de les seus de Glovo per denunciar la mort del treballador.

Riders per Drets demana millores laborals

Glovo també explica en el comunicat que en totes les sessions informatives que els repartidors fan a l’hora d’inscriure’s a la plataforma inclouen un apartat sobre normativa de seguretat vial. Tot i així, Riders x Drets creu que la formació que reben no és suficient, ja que no es dona cap tipus de certificat de prevenció de riscos laborals. Gutiérrez assegura que “la formació és de 20 minuts i només expliquen com es cobra”.

crema motxilla protesta glovo

Glovo assumirà les despeses de l’assegurança per als treballadors

Tot i que el repartidor que va morir dissabte no estava registrat a l’empresa, Glovo ha anunciat que assumirà les despeses que hauria cobert l’assegurança per a qualsevol treballador. Amb tot, Riders per Drets creu que això no soluciona el problema, ja que no es poden substituir unes condicions laborals dignes per una assegurança per accidents.

Per canviar aquesta situació, la plataforma de repartidors apunta que l’empresa hauria de donar d’alta a la Seguretat Social els treballadors, cobrar per hores, tenir baixes laborals, vacances pagades i dies lliures. En cas contrari, Gutiérrez assegura que “si això segueix així, aquest accident no en serà l’últim”.