Ja és parada turística gairebé obligatòria. El reflex de la coberta daurada atreu cada vegada més visitants estrangers que no es cansen de fotografiar-la. I això que la majoria arriba als Encants sovint per casualitat. NATALIE MANU "Quan vam arribar a l'hotel vam fer una cerca a Internet per trobar un mercat. Aquest estava obert en dissabte i vam decidir venir a veure'l." ANGE BIDERMANN "Hem parlat amb gent espanyola i els demanàvem per un bon mercat, i ens han dit que aquí trobaríem molta roba, sabates i molta gent." El Nicola va estar fa dos anys a Barcelona i va visitar els antics Encants. Avui volia repetir i s'ha trobat amb una sorpresa. NICOLA BARO "Parece muy futurista, muy lindo y muy 'cool'." DIEGO ESCÁMEZ, paradista "És una suma de coses. El mercat com a novetat, el sostre vulguis o no és un reclam i la força que han tingut els operadors del mercat que sempre han sigut un atractiu, i les instal·lacions que estan a l'alçada de la ciutat ajuden un munt." Un dels reptes de l'organització és aconseguir ara més visibilitat a guies i mapes i que els operadors turístics els tinguin en compte com a punt d'atracció. ARMAND COLÁS, president de l'Associació de Comerciants dels Encants Vells "Indubtablement estem bellugant-nos pel tema turístic, arquitectònicament és un edifici singular, hem d'explotar-ho de cara a les guies, estem intentant fer 'flyers' per posar-lo als hotels." L'altre objectiu és que els turistes, a més d'apropar-se fins al mercat, també comprin.

Poc després de superar el primer mig any des de la inauguració, el 25 de setembre, i després d’uns quants ajustaments en l’estructura de l’edifici, els Encants ja funcionen a ple rendiment. Ja no només han recuperat els visitants de l’antic recinte, sinó que també n’han aconseguit de nous: els turistes.

La coberta i les instal·lacions en general són, segons els paradistes, un gran atractiu. Una prova és la quantitat de turistes que abans d’entrar al mercat fotografien el sostre daurat. I això que els Encants no apareixen encara a totes les guies de la ciutat, ni tampoc als mapes que senyalen els punts més emblemàtics de la ciutat. I aquest és el repte de l’organització: bellugar-se per aconseguir posar les coses fàcils als turistes. Que s’hi apropin, que passegin pels passadissos dels Encants i que hi comprin.

De moment, a les caixes dels paradistes no es nota gaire l’increment de públic estranger. Ho diu l’Armand Colás, que té una parada de roba i és alhora el president de l’Associació de Comerciants dels Encants Vells. En canvi, el Diego Escámez sí que ha notat una mica més d’ingressos. Ell ven parament de la llar, però el producte estrella de la seva botiga són paelles per fer l’arròs, un objecte que els turistes sovint s’enduen com a record. I com més turistes, més vendes.