
No és la primera vegada que una campanya de Desigual genera controvèrsia. L’any 2012 la polèmica es va produir per l’anunci en què una noia explicava que tenia un pla per anar al llit amb el seu cap. En aquesta ocasió, la marca comença l’anunci amb l’etiqueta #tudecideixes i mostra com una noia punxa els preservatius amb l’objectiu de ser mare, utilitzant el lema “La vida és xula”.
La campanya ha provocat la reacció de diverses organitzacions de dones, que han titllat l’anunci de sexista i n’han demanat la retirada.
Retirada inmediata de l’anunci de Desigual x denigrant i sexista. # retirada Desigual @ccoocatalunya
— Dones CCOO Cat (@DonesCCOOCat) May 2, 2014
La campanya de Desigual és irresponsable, frívola i ofensiva. N’exigim retirada de l’anunci. #tudecides — Dones amb Iniciativa (@DonesICV) May 2, 2014
L’anunci també ha generat molt de debat entre els usuaris. Les crítiques apunten que l’anunci denigra les dones. D’altres, que aparta l’home de la decisió de tenir un fill, i que promou una actitud de risc pel que fa a les malalties de transmissió sexual.
Las mujeres hoy decidimos ser madres o no sin tener q engañar a algún chico. De hecho, ni siquiera necesitamos uno. @Desigual_ES #fail
— Bárbara (@Barbara_Ripoll) May 3, 2014
Desigual: la sida és xula. — Misery & Pagafantism (@rapinyaire) May 3, 2014
El nou anunci de Desigual és una perversió brutal del lema #tudecides. A banda de tirar per terra qualsevol campanya d’educació sexual.
— Núria Griso #SíSí (@Nuria_Griso) May 3, 2014
A continuació es pot veure l’anunci complet que Desigual va penjar dijous passat al seu canal de YouTube, i que ja acumula una gran quantitat de vots negatius dels usuaris d’aquesta xarxa.