ELOI BADIA, Aliança Contra la Pobresa Energètica "Aquí el que no volem és gestionar afectat a afectat, el que volem és donar unes garanties. Altres serveis donen unes garanties prèvies. no és que a mi m'han tallat l'electricitat i després he de començar a remar contra corrent, sinó que aquella família que avui es trobi en situació de vulnerabilitat, des de tots els actors hem de garantir que tingui accés a un mínim i que no pateixi cap tall"

Els punts informatius s’instal·laran en les quatre capitals catalanes a més d’una ciutat del Vallès.  No obstant, l’Aliança contra la Pobresa Energètica demana no només treballar en aquests casos més urgents sinó assegurar unes garanties mínimes per a tots els afectats i que qualsevol tall tingui l’aprovació dels Serveis Socials. Fonts d’Endesa han explicat que la companyia està oberta a col·laborar i a estudiar vies de millora.

L’Aliança, integrada per associacions com la PAH, la Unió de Consumidors de Catalunya i la CONFAVB, atribueix aquest “primer èxit” a l’ocupació d’aquest dimecres de la seu d’Endesa per part de més de 200 persones.