(ACN) La ministra de Transports, Raquel Sánchez, veu encara marge per a la inversió a l’aeroport del Prat però exigeix a Pere Aragonès que “es ratifiqui” en l’acord a què governs estatal i català van arribar el 2 d’agost. Sánchez ho ha dit en una entrevista a ‘El Periódico’, en què afirma que reconduir l’operació “depèn del govern” perquè ha estat l’executiu català el que “ho ha fet impossible” per la “divisió interna”. Per això ha indicat: “Si el govern de la Generalitat, i per boca del seu president, manifesta que accepta i es ratifica en l’acord que es va assolir el 2 d’agost, mantindríem l’acord en els seus termes per ampliar el Prat minimitzant l’impacte ecològic sobre la llacuna de la Ricarda”.
La data límit: finals de setembre
En tot cas, la titular de la cartera de Transports ha subratllat que la inversió s’ha d’aprovar i recollir “abans que acabi el mes de setembre”, i ha reiterat que si l’ampliació no entra al Document de regulació aeroportuària (DORA) que el Consell de Ministres aprovarà a finals de mes, caldrà esperar el pròxim, d’aquí a cinc anys. Alhora, Sánchez ha lamentat que, sentint les declaracions d’Aragonès i de diferents membres del govern, no veu “marge” per negociar.
Disposada a trucar al president Aragonès
De la mateixa manera, Sánchez esquiva les discrepàncies internes del seu govern a l’entorn del projecte, expressades per boca de la ministra de Treball, la líder de Podem Yolanda Díaz, que el va qualificar de “depredador”, assegurant que l’ampliació del Prat “no va en contra dels compromisos assumits en la lluita contra el canvi climàtic” i especificant que l’executiu estatal no tenia intenció de presentar un projecte “que no fos avalat per la Unió Europea”. En tot cas, Sánchez es mostra disposada a trucar a Aragonès “si és necessari”, però li demana al govern “que s’aclareixi” i digui “si està a favor del projecte o no”.
La Generalitat, oberta a negociar
La consellera de la Presidència, Laura Vilagrà, ha assegurat que el Govern està obert “a negociar el que calgui” sobre l’aeroport si es manté l’equilibri entre garantir “un aeroport de primera” i el “respecte estricte per les directives mediambientals”. “Volem una aeroport de primera, ser un hub internacional, i respecte per les directives mediambientals. En aquest equilibri ens hi trobaran i, evidentment, podem negociar el que calgui”, ha afirmat Vilagrà.
Fonts de la Presidència, però, han assegurat que veuen els 20 dies com un “xantatge” i que no veuen marge per revertir la situació amb aquesta data límit.