Des l’inici de la crisi per la pandèmia del coronavirus, un dels col·lectius que han estat constantment a primera línia, a banda dels treballadors sanitaris, han estat els caixers dels supermercats. Conscients d’aquesta sobreexposició, alguns supermercats han posat en marxa mesures extraordinàries per protegir-los millor.

Atenció telefònica

Alguns supermercats, com els de la cadena Bonpreu, han fet un pas més enllà i, a banda d’assegurar les mesures d’higiene dels seus treballadors, també han posat en marxa una línia de telèfon gratuït per a tots ells. Aquí poden obtenir informació, assessorament i orientació sanitària per mirar d’esclarir tots els dubtes que se’ls presenten en el dia a dia.

Suport psicològic

L’estrès al qual els treballadors dels supermercats es veuen sotmesos ha anat en augment

conforme ha anat avançant l’estat d’alarma i confinament. Els primers dies, els supermercats van patir llargues cues i els treballadors van haver de fer front a una afluència de clients que va triplicar en poques hores el volum habitual. Després, amb la publicació diària de les dades de la incidència de la covid-19, el fet de treballar en contacte directe amb els clients també genera certa angoixa. En aquest sentit, Bonpreu oferirà un suport específic per a aquelles persones que porten la gerència dels establiments per tal de donar-los suport a nivell emocional i psicològic a través de professionals sanitaris.

Més protecció

La cadena també ha començat a instal·lar a les caixes dels establiments unes pantalles per assegurar les distàncies de seguretat entre treballadors  i clients.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a