Té el nom de The Pakistani, reposa sobre una rajola de disseny gaudinià i costa 40 euros. A la mà, aguanta un paquet de sis llaunes de cervesa a l'estil del molts venedors improvisats. CHU UROZ, director creatiu de la botiga Moritz "Nosaltres vam contactar amb Michele Salati, que és un artista italià que ho va recollir en forma de souvenir. És una reivindicació de la ciutat afegint-hi un toc de protesta." La peça de record reprodueix aquesta escultura original, de mida real, que s'exposa a l'entrada de la botiga i que encurioseix qui hi entra. El que potser molta gent no sap és que l'obra va néixer acompanyada d'una "performance". L'artista va fer itinerar l'escultura per diversos punts de Barcelona el 2011, amb la intenció de veure quina era la reacció dels vianants. La petita figura, però, no és la peça que té més sortida a la botiga. Aquest mapa que s'arruga, fet amb un material anomenat "tivek", té molts més adeptes.

L’obra, titulada ‘The Pakistani’, va néixer acompanyada d’una “performance”. Salati la va fer itinerar l’escultura per diversos punts de Barcelona el 2011, amb la intenció de veure quina era la reacció dels vianants. Després la va convertir en souvenir, com ha fet amb moltes de les seves obres.

No és el primer cop que un dissenyador adopta la imatge dels llauners per crear un souvenir de Barcelona. L’empresa Chapateao la va incloure entre les xapes que, l’any 2011, es van deixar de vendre a la llibreria que La Central té dins del Museu d’Història de Barcelona (MUHBA). En aquell cas, l’Ajuntament va considerar que aquesta no és la imatge de la ciutat que s’ha de projectar des d’un equipament municipal i en va ordenar la retirada.