La rumorologia ha corregut com la pólvora. La Unió d’Entitats de la Marina i l’Assemblea la Marina – Zona Franca denuncien que falta informació sobre el desplegament de la segona fase de la nova xarxa de bus i que això ha disparat els dubtes sobre la pervivència d’algunes línies que resulten vitals per a la connexió amb el centre de Barcelona. “Els conductors ens diuen que hi haurà canvis, que trauran el 37, que és l’autobús que ens porta fins al Clínic, el nostre hospital de referència”, explica Esther Pérez, de l’Assemblea la Marina – Zona Franca. Fonts municipals han desmentit rotundament a BTV que s’estigui plantejant una supressió de línies.

“Queden quatre o cinc mesos per posar en marxa la nova fase i no en tenim informació”, denuncia l’Esther. Antonio Guillen, membre de la Unió d’Entitats de la Marina, també es mostra crític amb el que considera “manca de trasparència, no hi ha comunicació sobre el futur d’aquestes línies, volem garanties”.

Però les reivindicacions dels veïns no s’acaben aquí. L’anunci fet fa unes setmanes pel conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, qui va dir que la Línia 9 trigarà encara dos anys més a arribar als barris de la Marina, ha encès els ànims dels residents.

“Arribarà quan tot Barcelona estigui arreglada”, diu Antonia Martí, veïna del barri. “La Marina està com fa 30 anys, sóm el barri oblidat, no som ningú”. “Com pot ser que un barri de Barcelona no tingui metro? A Badalona, a Cornellà n’hi ha, i aquí no. Qui ho entén això?”. Les mancances del transport públic també amoïnen els més joves, com la Montse: “Les universitats i els estudis estan fora del barri. Molts joves lloguen pisos fora del barri per poder arribar més aviat a classe o a la feina”. Una altra veïna explica que quan hi ha esdeveniments al recinte de la Gran Via de Fira de Barcelona el barri s’omple de cotxes: “Durant el Mobile World Congress va ser un desastre. Les dificultats per arribar a la Fira en metro i autobús ens va omplir el barri de cotxes, i aquí de moment no tenim àrea verda”, diu Maria Jesús Pérez.

A l’exterior de les futures estacions sorprèn que l’única activitat sigui la d’operaris fent tasques de neteja per treure adhesius i cartells de les tanques que protegeixen les obres.

A la plaça de la Marina es manté aixecat el punt d’informació que en un principi es va obrir per recollir dubtes i reclamacions per les obres de construcció de l’L9. Ara només centralitza les incidències o consultes sobre el futur intercanviador de Collblanc.