Les famílies d’alumnes de secundària (FAPAES) tenen por que els resultats de les PAU siguin pitjors que altres anys pel sistema híbrid de classes en línia i presencial que han tingut durant sis mesos. Els alumnes de segon de batxillerat van arrencar al setembre amb classes habituals, però a l’octubre ja van començar a seguir les classes parcialment des de casa. I no ha estat fins a l’abril, a poques setmanes d’acabar, que han recuperat les classes 100 % presencials.
Això pot tenir un impacte en les proves d’aquest any, segons ha apuntat al programa ‘reset’, de beteve, el president de FAPAES, Lluís Vila, que també ha afegit que pot haver-hi diferències entre l’alumnat que va als centres públics o als concertats privats.
El cap de projectes de la Fundació Bofill, Miquel Àngel Alegre, ha detallat que el sistema presencial permet fer un millor seguiment dels alumnes. I ha apuntat que, en aquesta sentit, és clau l’acompanyament que puguin fer les famílies” quan les classes són telemàtiques. I ha fet una crida a replantejar les PAU perquè s’adaptin a un aprenentatge competencial i no tan memorístic, com fa temps que demana el Departament d’Educació.
Des de FAPAES, a més, s’han mostrat preocupats que encara no s’hagin comunicat els punts oficials on es faran les proves, que es realitzaran entre el 8 a l’11 de juny i amb mesures de protecció anticovid. Habitualment es realitzen a instituts i universitats. Han apuntat que els emplaçament finals es tanquin entre el 15 i el 20 de maig.