Malgrat les previsions, els pastissers asseguren que la tendència dels consumidors és comprar-los cada cop més petits, una manera de mantenir la tradició però moderar la despesa. Tot i això, també se’n venen de grans. En aquests casos, segons el president del gremi, Joan Turull, cada vegada és més freqüent que s’hi posi més d’una figura de Rei, ja sigui per iniciativa del mateix pastisser o a petició del client.

Pel que fa al tipus de dolç, els responsables del gremi han observat que s’està tornant als més tradicionals. Si els darrers anys els més venuts eren que tortells farcits de massapà, nata o trufa, sembla que actualment tornen a estar de moda els que no estan farcits.

Augmenten les vendes de turrons

La campanya de reis posarà punt final a unes festes de Nadal. Segons el Gremi de Pastisseria de Barcelona, aquest any s’ha venut un 4% més de turró que l’any anterior. Els més demandats han estat els de crema, de massapà i fruites o de xixona. Tot i això, també han tingut força sortida els assortiments preparats i alguns productes més innovadors. La despesa mitjana per família, en aquest cas, ha estat d’entre 35 i 45 euros.