La imatge de l'abans i... la del després. Al migdia aquest era l'aspecte que oferien l'entrada principal i l'escalinata del parc Güell. Ni rastre de les antigues aglomeracions. De fet les cues només es produeixen fora de la zona monumental, i concretament a les taquilles per comprar o retirar l'entrada. Les primeres dades de balanç de l'accés regulat confirmen aquest canvi, que precisament era un dels objectius que perseguia la mesura. Durant aquests primers dies el nombre de visitants no ha superat el 80% de l'aforament permès que s'ha fixat en un màxim de 7.600 persones diàries. Una xifra dràsticament inferior a la que es registrava abans del tancament, quan en els dies de màxima afluència es podia arribar als 30.000 visitants. De moment l'Ajuntament només ha fet públiques les dades dels primers 18 dies, en què el volum total de visitants no ha superat les 114 mil persones. També s'han reduït sensiblement els autocars, ara la mitjana diària és de 41. Els barcelonins que no viuen en l'entorn més immediat del parc per accedir-hi s'han d'apuntar al web Gaudir + Barcelona. Fins ara s'hi han registrat 1.600 usuaris. Però un mes després el nou sistema de pagament continua topant amb l'oposició frontal de la plataforma en defensa del parc Güell. RODRIGO ARROYO, Plataforma Defensem el Parc Güell "El parque si se puede regular pagando también se puede regular sin pagar. Aquí tiene que tener acceso todo el mundo, que lo regulen de acuerdo, pero no que se pague, esto es público." Els turistes s'ho prenen amb més filosofia. KATHY CROMMELINK "Em sembla bé que es pagui per poder veure el parc." ALEX MOHR "No sabia que s'ha de pagar, acabo d'arribar i penso que estaria bé que fos gratuït o bé una mica més econòmic." De moment, només el 18% de les entrades s'han comprat anticipadament a través d'Internet, tot i que són un euro més barates.

De moment l’Ajuntament ha fet públiques les dades dels primers 18 dies, en què el nombre de visitants a la zona monumental en l’horari de regulació turística ha estat de 113.610 persones, xifra que suposa el 79,21% de l’aforament total fixat en el marc de regulació.

Del volum total d’entrades venudes, les que s’han comprat amb antelació per Internet representen, de moment, el 18,5%. La majoria corresponen a grups organitzats i professionals. També hi hagut una disminució del nombre d’autocars al pàrquing situat a la carrertera del Carmel. La mitjana diària és de 41.

Els barcelonins que no viuen en l’entorn més immediat del parc, per accedir-hi s’han d’apuntar al web Gaudir+BCN. Fins ara s’hi han registrat 1.600 usuaris.