Fa pocs dies que les discoteques han reobert, després de mes d’un any tancades, i les ganes de festa i de beure alcohol es noten. Alguns distribuïdors de begudes, però, ja han avisat els locals d’oci nocturn que perilla el subministrament d’algunes marques com, per exemple, Seagram’s, Moët & Chandon o el tequila Patron. També Schweppes, que ha d’anar a buscar estoc en altres comunitats autònomes, fora de Catalunya.

Robert Massanet, director de Sutton, ha confirmat a betevé que noten problemes de producció d’algunes marques i que els distribuïdors els han advertit que tenen dificultats per abastir tota la demanda, sobretot a Barcelona.

De moment, no s’han quedat sense cap marca d’alcohol. Tot i això, ara han de fer els encàrrecs amb més previsió: “Fem les comandes amb una previsió de 15 o 20 dies, perquè puguin tenir de tot, però abans això no era així.”

El Brexit, una de les causes, però no l’única

Segons explica Massanet, hi ha diverses causes que dificulten el subministrament de begudes alcohòliques. Alguns productes venen del Regne Unit i des que hi ha el Brexit el transport se n’ha ressentit. Però no és l’únic motiu.

Un altre factor que posa en perill la distribució d’algunes marques és l’encariment de la matèria primera, com el vidre o el suro. També la pujada de preus de la gasolina ha provocat una crisi en el transport.

Abans, fins a les 2 h no hi havia ningú i ara a les 23.30 h ja hi ha gent fent cua
Robert Massanet, director Sutton

Robert Massanet també reconeix que des que han tornat a l’activitat han notat un increment de la clientela respecte abans de la pandèmia. Massanet explica que han hagut d’avançar l’horari d’obertura de la discoteca: “Abans, fins a les 2 h no hi havia ningú i ara a les 23.30 h ja hi ha gent fent cua.”

I afegeix: “Fa molts mesos que estem tancats, i es nota.” A més, el fet d’estar més hores oberts també fa que hi hagi més moviment de gent i, per tant, més consum.

Nadal, una data amb molt consum d’alcohol

Tot i les dificultats, de moment, a Sutton poden satisfer la demanda que tenen, però Massanet és conscient que per Nadal el consum d’alcohol augmenta, perquè “són dies de celebració”: “Patim una mica per la demanda de xampany.”

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a