El Departament de Salut i el Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) supervisaran la promoció de serveis suposadament sanitaris amb l’objectiu de combatre la desinformació sanitària, especialment en aspectes relacionats amb el coronavirus. Per aconseguir-ho, els dos organismes han signat un conveni de col·laboració.

Des del CAC insten les plataformes a adoptar “més mesures” per evitar la desinformació en aspectes relacionats amb la pandèmia, com les vacunes o els possibles tractaments. També posen el focus en la ciutadania, a qui demanen que sigui crítica amb els continguts. Per a la consellera de Salut, Alba Vergés, “la prevenció és també la millor eina per evitar mals majors”.

La supervisió i el control de les comunicacions comercials s’estendran a tots els mitjans audiovisuals: ràdio, televisió, serveis de vídeo a la carta, plataformes d’intercanvi de vídeo i xarxes socials. En concret, es posarà la lupa en productes i serveis com medicaments, productes sanitaris i cosmètics, complements alimentaris o activitats amb pretesa finalitat sanitària. A més, el conveni també preveu col·laborar en matèria d’addiccions, amb el focus posat en el joc i les apostes en línia, i en especial en la informació de teràpies complementàries a la medicina.

El conveni preveu que el Departament de Salut assessori el Consell de l’Audiovisual de Catalunya sobre els productes o serveis esmentats. Especialment, quan el Consell pugui demanar que es deixi de difondre una determinada informació o promoció. Per la seva banda, el CAC aportarà informació i anàlisi de la presència d’aquests continguts als mitjans. En la mateixa línia, s’elaboraran recomanacions sobre el tractament d’aquestes informacions.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a