És el primer que fa la Montserrat abans de pujar al camió d'escombraries. Bona part de la jornada laboral la passa pujada a l'estrep del vehicle, i des de fa uns mesos, diu que se sent més segura. El mes de maig l'empresa per a la qual treballa, Fomento de Contratas y Construcciones, va decidir incloure el casc obligatori com a mesura de protecció entre els 80 operaris que treballen en la recollida de brossa. El model escollit és el que habitualment fan servir els patinadors. MONTSERRAT CASTRO, operària de la neteja "Te sientes más protegida. Cualquier golpe que me de, pues mira tengo el casco, si me salta algo tengo el casco." L'empresa va decidir implantar la mesura arran d'un accident laboral a Múrcia, en què un operari va caure del camió. Asseguren que el casc ajuda a evitar possibles lesions a les quals els treballadors estan exposats durant la ruta nocturna. MANEL FAJARDO, cap del Servei de Recollida d'FCC a Barcelona "Principalment està dissenyat i homologat per caigudes. Caigudes cap enrere o laterals o de front. No obstant si caigués alguna cosa de dalt, també et protegiria, evidentment." A més, també han fet modificacions en els camions. MANEL FAJARDO, cap del Servei de Recollida d'FCC a Barcelona "Porta un mecanisme que quan l'operari puja, el vehicle en detecta la presència i automàticament la velocitat queda limitada a 30 quilòmetres per hora." Aquesta empresa va ser la primera a implantar el casc a Barcelona. A poc a poc, però, altres companyies encarregades de la recollida de la brossa a la ciutat, com Cespa també han adoptat la mesura.

FCC va decidir, el mes de maig, implantar el casc com a mesura de protecció obligatòria per als 80 operaris que treballen en la recollida de brossa. Aquesta empresa s’encarrega dels districtes de l’Eixample, Ciutat Vella i Gràcia. En la seva ruta nocturna, els operaris recullen tota la brossa que ha quedat a terra, fora dels contenidors.

El casc que fan servir és molt semblant al que utilitzen els patinadors. Els treballadors diuen que al principi els va costar adaptar-s’hi, però que se senten més segurs.

FCC  va prendre la decisió arran d’un accident laboral a Múrcia, en què un operari de la neteja va caure a terra.  A més també han incorporat un nou sistema de protecció als camions: quan el vehicle detecta que l’operari ha pujat a l’estrep, s’activa un mecanisme que no permet superar els 30 quilòmetres per hora.