El carril pacificat del carrer de Rocafort no es respecta. Fa un any i mig que es va implementar aquesta intervenció d’urbanisme tàctic, que va comportar l’eliminació d’un carril de circulació i de diversos xamfrans en el tram entre l’avinguda de Roma i la Gran Via amb la intenció de guanyar territori per als vianants. Però les imatges a diferents hores del dia parlen per si mateixes: tota mena de vehicles fan ús de la zona reservada.
Dolors Sànchez, una veïna del barri, explica que no fa servir la zona pacificada perquè no la considera segura. “Constantment t’estàs trobant gent que t’envaeix: camions, motos, cotxes, i bicicletes de tot tipus”, afegeix Saida Lanau, una altra veïna. Irene Izquierdo apunta a la càrrega i descàrrega com a responsable de la situació: “Els camions i furgonetes ocupen la zona reservada als vianants i no deixen passejar”. Entenen, però, que en moltes ocasions els infractors no tenen alternativa.
La càrrega i descàrrega, el principal problema
La pèrdua dels xamfrans per a la càrrega i descàrrega afecta específicament els negocis i el repartiment a domicili. Els comerciants demanen que se’ls escolti per buscar solucions en properes actuacions o, fins i tot, replantejar la zona. Asseguren que els problemes que han sorgit es deuen, en part, que no es va obrir diàleg ni participació quan es va plantejar el projecte i demanen que els tinguin en compte.
“Si estan implementat coses que clarament es veu que no funcionen passat un temps, demanem que es recondueixi la situació i escoltin els comerciants, que som els veïns de planta zero“, apunta Sergio Moral, de l’Eix Nou Eixample. Alfons Sort, de l’Associació de Veïns de l’Esquerra de l’Eixample, hi suma l’aparició del repartiment a domicili. “Amb l’hàbit de fer la compra a través d’internet apareix el problema de la furgoneta o el motorista“, diagnostiquen.
Els ciclistes també ho consideren perillós
Altres veïns i ciclistes aposten també per repensar la zona. Apunten que la vorera és prou ample i que s’entén que en ocasions algun servei públic o vehicle ocupi l’àrea reservada. Joshua Clemente, ciclista, assegura que “és una mica perillós perquè només hi ha un carril“.
Tots asseguren estar sorpresos per la facilitat amb què els diferents vehicles poden accedir a la zona pacificada, ja sigui per aturar-se o per seguir circulant quan l’únic carril que hi ha es col·lapsa.