L’atestat de l’accident de trànsit a la travessera de Dalt en què va morir un motorista conclou que l’agent que conduïa el cotxe sense logotip de la Guàrdia Urbana que hi va topar en va ser el responsable. De fet, l’informe de la Unitat d’Investigació i Prevenció d’Accidentalitat (UIPA) determina que l’agent va cometre una infracció que va provocar l’accident, concretament un “gir indegut”. Ho ha avançat ‘El Periódico’ i betevé ho ha pogut confirmar. Arran del xoc, el motorista va patir lesions molt greus i va acabar morint quatre dies després a l’hospital.

Es corrobora la versió de la família de la víctima

L’atestat corrobora la versió de la família del motorista, que des d’un primer moment defensava que el vehicle sense logotip de la Guàrdia Urbana havia envestit la víctima. La Valeria, la filla del motorista mort, estava buscant testimonis per la zona que haguessin vist l’accident. Assegura que, inicialment, la Guàrdia Urbana els havia fet arribar versions contradictòries en què s’apuntava que el seu pare s’havia espantat en sentir les sirenes del vehicle policial i que tots dos vehicles circulaven en paral·lel per la travessera de Dalt.

La víctima no consta en el registre oficial d’accidents mortals

El fet que la víctima morís dies després del sinistre fa que no consti en el registre oficial de morts en accidents de trànsit del 2023. El cas és que, per constar com a víctima mortal en el registre municipal, la persona ferida ha de morir a l’instant al lloc de l’accident o bé durant les 24 hores posteriors al sinistre. Per contra, si queda hospitalitzada més de 48 hores consta com a ferida greu, encara que en dies posteriors pugui acabar perdent la vida.

Aquest és el criteri que estableix la Direcció General de Trànsit (DGT) i que segueixen tant les policies locals com les autonòmiques per comptabilitzar les víctimes mortals.