El 2022 va ser un any negre a Barcelona pel que fa a la sinistralitat. 23 persones van morir en accidents de trànsit a la ciutat, 16 de les quals eren motoristes. La xifra gairebé duplica les víctimes mortals del 2021 (12), i també supera les de l’any abans de la pandèmia (22). “Tenim un problema greu amb la mobilitat associada a les motos, és una xifra desoladora, inacceptable i que ens interpel·la a seguir treballant”, ha reconegut el tinent d’alcalde de Seguretat, Albert Batlle, durant la presentació del balanç de la sinistralitat a la ciutat.

Tot i l’increment de víctimes mortals, el fet és que el 2022 els accidents de trànsit s’han reduït un 22 % respecte del 2019, i els greus ho han fet un 13 %. En total es van produir un total de 7.202 accidents. També han baixat els ferits, tant els lleus (-23 %) com els greus (-14 %).

Precisament una de les eines per reduir la sinistralitat són els nous radars que van començar a multar aquest 16 de gener i que, segons ha explicat l’Ajuntament, posen un total de 686 multes de mitjana cada dia. Dit d’una altra manera, aquests dispositius emeten un total de 28 multes cada hora, és a dir, una multa cada dos minuts.

Els 14 punts amb més accidents de Barcelona

La Guàrdia Urbana ha identificat les 14 zones de la ciutat amb més concentració d’accidents amb ferits el 2022. Aquests punts concentren un total de 205 sinistres, és a dir, el 2,85 % dels que hi va haver a tot Barcelona. El carrer on n’hi va haver més és Aragó, que concentra cinc dels punts i un total de 69 ferits.

Els accidents amb patinets elèctrics creixen un 78 %

On sí que pugen les xifres és en els accidents amb patinets elèctrics que han crescut un 78 % els últims dos anys. El 2022 s’han produït 870 accidents de vehicles de mobilitat personal amb motor, el que representa un 6,43 % del total dels sinistres a la ciutat.

En paral·lel als accidents, però, la Guàrdia Urbana també ha intensificat els controls de circulació dels patinets elèctrics i les sancions. En total, la policia ha interposat 21.030 denúncies a conductors que incomplien la normativa, més del triple que el 2019 (6.546).