La presidenta d’Associacions Federades de Famílies d’Alumnes de Catalunya (aFFaC), Belén Tascón, demana que es revisin l’ús de la mascareta i l’aplicació de grups bombolla, de cara al curs escolar 2021-22, que està previst que comenci el pròxim 13 de setembre. En declaracions a betevé, a més, ha instat el Departament d’Educació a donar a conèixer una versió definitiva del protocol “com més aviat millor”. En aquest sentit, Tascón ha afirmat que “ens agradaria tenir alguna cosa clara l’1 de setembre i no haver d’esperar-nos al 13”.

Respecte al contingut d’aquest protocol, la presidenta de l’aFFaC es mostra partidària de “posar en dubte” les tres mesures sobre les quals va pivotar el protocol de gestió de les escoles durant el curs: “Mascareta, grups bombolla i distanciament de l’escola”.

Belén Tascón considera que cal “replantejar-se l’ús de la mascareta, sobretot en les etapes més primerenques” perquè és una “barrera”, així com el manteniment dels alumnes en grups bombolla perquè “no permeten la convivència tranquil·la i relaxada que necessiten les escoles”. Així mateix, creu que “les escoles s’han d’obrir a la comunitat educativa” perquè “el curs passat, les famílies no hi van poder accedir”.

D’altra banda, Belén Tascón confia que, amb la vacunació, el Departament d’Educació i les direccions dels centres no s’hagin de centrar a gestionar les “urgències” de l’últim curs i puguin “tornar a afrontar qüestions pedagògiques neuràlgiques” i que, fins ara, “s’han deixat de banda”. Per exemple, creu que caldria posar l’èmfasi en l’escola inclusiva, que “no s’ha desenvolupat”, i en els alumnes amb necessitats especials, que “han patit més tota aquesta situació”.

USTEC-STEs hi mostra el seu “desacord”

En un sentit molt similar, la portaveu del sindicat USTEC-STEs, Iolanda Segura, ha manifestat el seu “desacord” amb el pla d’actuació que el Departament d’Educació va enviar als centres, de cara al nou curs escolar, i que preveu mantenir unes restriccions molt similars a l’anterior. “No són aquestes les mesures que s’han de dur a terme”, ha assegurat, perquè “a mig curs, si veuen que la cosa millora, tothom haurà de canviar la logística del centre, amb tot l’enrenou que suposa”. La portaveu sindical reclama “mesures estructurals que siguin per quedar-se, com la reducció de ràtios”.