Les incidències relacionades amb la pluja han fet que des de diumenge a la tarda i fins al migdia d’aquest dilluns el telèfon d’emergències 112 hagi rebut 125 trucades a la ciutat de Barcelona. Segons Bombers de Barcelona, la majoria de serveis han estat per la caiguda de branques o altres objectes a la via pública, acumulació d’aigua a plantes baixes i efectes del vent. Les zones més afectades han estat el Poblenou, l’Eixample i Montjuïc. L’arribada de les restes del Leslie a Barcelona ha provocat l’activació de tres plans municipals: el Pla d’actuació d’emergències municipal per ventades, el Pla per inundacions i el Pla bàsic per mal estat de la mar. La pluja ha deixat més de 30 l/m2 en alguns barris, entre ahir al vespre i primera hora d’aquest dilluns. El punts on s’ha recollit més aigua han estat a la part alta de Barcelona i a la Vila Olímpica.

 

branca-terra-poblenou-pluja

arbre-terra-tordera-gracia-pluja

Una persona ingressada després de caure a l’aigua al Somorrostro

A primera hora d’aquest matí de dilluns una persona ha caigut a l’aigua a la platja del Somorrostro. Salvament Marítim juntament amb un grup de submarinistes dels Bombers de Barcelona l’han rescatada i després ha estat traslladada a l’Hospital del Mar amb signes d’hipotèrmia.

Els veïns i comerciants del Raval esquiven les inundacions

El Raval és un dels barris que més ha patit els efectes dels darrers episodis de pluja intensa a la ciutat. Alguns comerços i establiments de restauració situats a les plantes baixes d’aquesta zona han hagut de tancar com a mínim un parell de vegades en el darrer mes per inundacions als seus locals. En un pàrquing privat del carrer de Sant Pau una dotzena de cotxes van quedar inservibles a causa de les pluges de principis de setembre. Per aquest motiu i especialment després de l’aiguat de dimarts passat, aquest diumenge s’han volgut curar en salut i han col·locat fustes a les entrades dels seus establiments. Aquesta vegada molts se n’han salvat però temen les futures tempestes de l’hivern.

A finals d’aquest estiu l’Ajuntament va activar un servei d’assessorament a l’OMIC (l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor). Els tècnics municipals que hi treballen ajuden a fer els tràmits per reclamar els danys a les asseguradores o al Consorci. Després de la pluja de dimarts passat aquesta oficina va rebre 12 sol·licituds d’assessorament.