Amb la nova regulació, els vehicles de mobilitat personal hauran de circular pels carrils bici, per això gairebé l’oposició en bloc ha posat en dubte la capacitat de la xarxa de carrils bici per absorbir tot el trànsit. Santiago Alonso (Cs) ha qüestionat que “les infraestructures siguin les adequades” i Jordi Coronas (ERC) ha dit que “no són suficients”, mentre que María José Lecha (CUP) ha advertit que la caldrà “ampliar-ne les mides”.  En aquest sentit, Jordi Martí (grup Demòcrata) ha assegurat que l’ordenança “portarà molts problemes” i Xavier Mulleras (PP) ha alertat que el document “manté i amplia la moratòria que permet les bicis a la vorera”.

La regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, ha negat se saturin els carrils bici perquè estan en un “procés d’expansió total” i ha dit que la mesura pretén “protegir les voreres”. Més enllà dels carrils bici, els ginys de mobilitat personal més petits (els de la categoria A) també podran passar pels carrers de plataforma única, els parcs públics i les calçades de límit 30 km/h (si els ginys poden superar els 20 km/h).

D’altra banda, el president de l’Associació de Mobilitat i Turisme Sostenible de Barcelona, Vincent Dammann, s’ha mostrat favorable a la regulació del sector. Tot i això, en una entrevista a ‘La tarda de Barcelona’, de betevé 91.0 fm, Dammann ha lamentat que es limiti l’edat d’ús de segways als majors de 16 anys perquè “exclou” el turisme familiar. També ha remarcat que el consistori haurà de fer un esforç per “adaptar la xarxa de carrils bici a tot tipus de vehicles perquè es pugui utilitzar adequadament” i ha afirmat que ampliar-la a espais alternatius -com Montjuïc- pot beneficiar-los i, a més, pot “treure pressió dels espais que s’estan utilitzant actualment”.

Escolta aquí l’entrevista: