L'impacte de la marca Barcelona va més enllà de la ciutat mateix. Fins i tot Girona assegura que els beneficis del Mobile World Congress han arribat fins allà. Els alcaldes de Lleida i Tarragona han elogiat també l'impuls que els dóna anar de bracet amb Barcelona, per la projecció internacional que té. Assenyalen que cada ciutat té vida i marca pròpia, però admeten que la capital catalana no els resta imatge sinó tot al contrari. CARLES PUIGDEMONT, alcalde de Girona "No ha estat sempre evident això, i potser hi ha hagut altres referents que ho han tapat. Però la marca Barcelona ajuda, no va en detriment de." JOSEP FÈLIX BALLESTEROS, alcalde de Tarragona "Al contrari, seria absurd que tenint una marca i una potència com Barcelona no l'aprofitessim en el bon sentit de la paraula." ÀNGEL ROS, alcalde de Lleida "Un país necessita una gran capital, però només una capital no fa país." XAVIER TRIAS, alcalde de Barcelona "I dius, "al tanto" que la marca Barcelona no s'ho mengi tot. Si Barcelona està al servei del territori, crec que realment fem una Catalunya més potent." I com a exemple d'un projecte que des de Barcelona vol ajudar la resta de Catalunya, Trias s'ha referit als jocs d'hivern de 2026, amb una novetat. L'alcalde ha deixat intuir que el projecte comença a tenir aliats internacionals. XAVIER TRIAS, alcalde de Barcelona "Jo he de dir que la comunitat internacional olímpica desitja que Barcelona s'hi presenti. Crec que és bo que ens presentem el 2026." Com ja han fet o faran properament els seus homòlegs, Trias s'ha compromès a presentar un recurs contra la nova llei local del Govern espanyol. Tot i que la Carta Municipal protegeix Barcelona d'aquesta norma, l'alcalde ha dit que ho farà com a capital de Catalunya.

Els quatre alcaldes han coincidit en un esmorzar informatiu organitzat per ‘alcaldes.eu’ i El Punt Avui. “La marca Barcelona ajuda, no va en detriment de”, ha defensat l’alcalde de Girona, Carles Puigdemont. El batlle gironí ha explicat que la seva ciutat ha notat els beneficis del Mobile World Congress. També hi ha hagut bones paraules per Barcelona des de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros ha assegurat que “seria absurd no aprofitar-se d’una marca potent com Barcelona”. Ballesteros i Trias han coincidit a l’hora de parlar del complex BCN World i l’ús de la marca Barcelona en aquest projecte. L’alcalde de Barcelona ha defensat que cedirà la marca si la gent de Tarragona hi està d’acord. Al seu torn, l’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha instat a treballar per “una gran marca que impregni tot el territori”.

Rebuig unànime a la nova llei local

En el mateix acte, els quatre alcaldes han exhibit també unitat a l’hora de rebutjar la nova llei de reforma de l’administració local que ha impulsat el Govern espanyol. Justament aquest dilluns, les dues entitats municipalistes, les diputacions i la Generalitat van signar un document conjunt de rebuig. Ballesteros i Ros han explicat que als plens de Tarragona i Lleida ja s’ha votat presentar un recurs contra la nova llei. Girona té previst fer-ho la setmana vinent i en el cas de Barcelona, Trias ha assegurat que la decisió se sotmetrà al ple aquest mes. L’alcalde ha recordat que la Carta Municipal protegeix Barcelona d’aquesta norma, en part gràcies a les gestions fetes amb el PP -ha matisat Trias-, però ha dit que la ciutat també hi presentarà recurs “perquè som la capital de Catalunya”.

Aliats per a la cita olímpica de 2026

En el torn de preguntes finals, Trias s’ha referit als Jocs Olímpics d’Hivern de 2026 i ha deixat entreveure que el projecte de Barcelona-Pirineus està guanyant adeptes. “La comunitat internacional olímpica desitja que Barcelona s’hi presenti”, ha sentenciat l’alcalde, que ha afegit que creu que “és bo que ens presentem el 2026”. Trias ha dit que Barcelona té clar que cal una política d’ajuda als esportistes perquè “la decisió final no la prenen els estats sinó els membres del comitè olímpic”. L’alcalde també ha defensat els Pirineus perquè “hi ha neu en abundància”.