Esquerra Republicana s'ha llançat al Periscope. Són uns dels més habituals d'aquesta aplicació, però no els únics. Cada vegada més partits s'atreveixen amb els vídeos en directe. Per exemple, el candidat per Barcelona del Partit Papular, Jorge Fernández Díaz, utilitza sovint el seu compte... En canvi, el candidat d'En Comú Podem, Xavier Domènech, es mostra còmode a les xarxes però encara no ha fet cap Periscope des del seu compte personal... però és el protagonista dels vídeos de Facu Díaz. Els "community managers" dels partits asseguren que es tracta d'una eina que els apropa molt als ciutadans, simpatitzants i votants: El contacte entre usuaris i candidats és directe i sense filtres. Qualsevol usuari pot preguntar o comentar els vídeos, com aquest acte de Convergència, en què es pot llegir "Viva Espanya" en un dels missatges. La diversitat de les xarxes socials també es reflecteix als partits. Així, el PSC també fa vídeos en directe però en lloc de Periscope, utilitza l'aplicació Live de Facebook. Diuen que els seus votants potencials utilitzen més aquesta xarxa social i creuen que és una manera més fàcil d'arribar a ells. Sigui com sigui, cada cop és més fàcil veure polítics a la xarxa. Encara que alguns han d'agafar pràctica amb aquesta eina i fer els vídeos horitzontals.

L’aplicació Periscope ja forma part de les eines de campanya, així com també el canal Live de Facebook. Pràcticament tots els partits polítics l’utilitzen, si bé amb diferents formats.

ERC va encetar aquesta campanya electoral a les xarxes des de l’interior d’un cotxe. El candidat d’ERC, Gabriel Rufián, i el número dos a la llista, Joan Tardà, van contactar amb els usuaris entre míting i míting i des del compte oficial del partit.

CDC també interactua des del seu compte propi. Els convergents retransmeten en directe la majoria dels actes del seu candidat, Francesc Homs. En dies com aquest diumenge, acte central a Barcelona, són centenars els seguidors que s’hi connecten i envien missatges. El PP combina el compte oficial del partit amb el personal del candidat per Barcelona, Jorge Fernández Díaz, que a vegades es dirigeix als usuaris. És el cas d’aquest diumenge, després de la roda de premsa que va donar amb l’exalcalde popular de Castelldefels. El candidat de ciutadans per Barcelona, Juan Carlos Girauta, també ha volgut aprofitar aquest contacte directe i en algun vídeo surt directament mirant a la càmera i interpel·lant l’espectador.

Qui també sembla dominar el contacte amb els internautes és el candidat d’En Comú Podem, Xavier Domènech. Es mostra natural i distès a les connexions però sempre ho fa de convidat. Domènech, però, no ho fa ni des del seu compte personal ni des del del partit, però té un paper actiu en els vídeos que fa Facundo Díaz, que també participa en alguns dels mítings de campanya.

El PSC encara no ha fet servir Periscope durant aquesta campanya, tot i que sí que ha fet servir l’aplicació Live de Facebook. Segons els responsables de comunicació de la campanya, els seus votants utilitzen més aquesta xarxa que Twitter i d’aquesta manera poden arribar-hi més fàcilment.