El projecte de l'estació de la Sagrera s'haurà de replantejar i, segurament, caldrà que la infraestructura sigui més modesta. Així ho va explicar fa uns dies l'alcalde Trias, quan va anunciar que l'Ajuntament estava tancant un acord amb el Ministeri de Foment per desencallar l'obra. Els veïns estan d'acord a minimitzar-ne el cost però adverteixen que no renunciaran als serveis pactats. JOSEP BARBERO, president de l'AV Sagrera "Estarem conformes sempre que tot el que havia d'encabir-se a l'estació hi sigui. És una estació intermodal, ha de tenir autobusos, taxis, Bicing, tots els serveis. Rodalies i alta velocitat. Aquesta estació ha de portar al barri 3.500 llocs de treball directes més els indirectes, com el servei d'àpats. Tot això ho volem a l'estació." Estació a banda, a l'entorn de la Sagrera cal reurbanitzar també més de 96.000 metres quadrats de sòl. El projecte inclou la cobertura de les vies i la construcció d'una trentena d'equipaments. De fet, veïns i entitats fa més de 20 anys que ho reclamen. Els diables de la Sagrera, per exemple, ho necessiten amb urgència. Fa 30 anys que guarden part del material en una armari de vuit metres quadrats al centre cívic. La resta, el tenen dispers per altres locals de la Sagrera. ARNAU CRISTOBAL, president de Drac i Diables de la Sagrera "Si vols que les entitats creixin, que el teixit associatiu creixi es necessita espai. En el cas dels Diables, necessites lloc per poder soldar, serrar, fer tallers tant infantils com per a adults..." A la Colla Jove de Barcelona també li caldria un local propi on entrenar-se. Des de fa tres anys ho fan al pati de l'Escola Pompeu Fabra i, des de fa uns mesos, en una de les naus de la Fabra i Coats. ERIC SALA, cap de colla de la Jove de Barcelona "Les colles castelleres creen una xarxa social al seu voltant i això només es pot fer si tens un espai de trobada; un lloc on la gent hi pugui anar, trobar-se, parlar, crear aquests vincles socials que són tant importants per aixecar els castells." El que sí que es farà aquesta legislatura és la reforma d'aquesta antiga torreta. L'Ajuntament la reformarà i es convertirà en un casal de barri i en la seu de l'associació de veïns.

Els veïns de la Sagrera estan d’acord a minimitzar el cost de construir la nova estació, però adverteixen que no renunciaran als serveis pactats. El president de l’associació de veïns, Josep Barbero, subratlla que una estació intermodal ha de tenir autobusos, taxis, Bicing, a més de trens de Rodalies i d’alta velocitat.

A més, a l’entorn de la Sagrera s’han de reurbanitzar més de 96.000 metres quadrats de sòl. El projecte inclou la cobertura de les vies i la construcció d’una trentena d’equipaments que els veïns reclamen des de fa més de 20 anys.

També entitats com els Diables de la Sagrera, que fa 30 anys que guarden part del material en una armari de vuit metres quadrats al centre cívic. La resta, el tenen dispers per altres locals de la Sagrera. A la Colla Jove de Barcelona també li caldria un local propi on entrenar-se. Des de fa tres anys ho fan al pati de l’Escola Pompeu Fabra i, des de fa uns mesos, en una de les naus de la Fabra i Coats.

De moment, el que és segur que es farà dins d’aquesta legislatura és la reforma d’una antiga torreta que es convertirà en un casal de barri i en la seu de l’associació de veïns.