El govern municipal ha instat a renovar els canals d’atenció ciutadana “per adaptar-los a les noves necessitats, generar respostes més ràpides i estalviar temps a l’usuari“, segons el tinent d’alcalde de Drets de Ciutadania, Participació i Transparència, Jaume Asens. Aquestes modificacions afectaran les 13 oficines d’atenció ciutadana (OAC) que hi ha a la ciutat.

Asens també ha dit que la renovació de la centraleta telefònica, la millora del sistema de quioscos d’autoservei (actualment n’hi ha 50 de distribuïts per tots els barris i disposen d’informació sobre la ciutat i actes d’agenda) i la coordinació d’oficines amb altres organismes està pensat per fer “més àgils i simples els processos d’informació ciutadana“.

A més, Asens ha anunciat que a partir del mes de setembre s’aplicarà la cita prèvia obligatòria per tramitar l’empadronament en totes les oficines de la ciutat, a excepció de la que hi ha a la plaça de Sant Miquel, que mantindrà el servei ininterrompudament de dilluns a dissabte i en sis idiomes. La implantació de la cita prèvia pretén “estalviar temps d’espera a la persona interessada” i agilitzar la tasca de les persones que treballen en aquestes oficines. Segons fonts oficials, un 61 % del total de volum de l’activitat a oficines ciutadanes és per tramitar aquest document.

Durant el 2015 el Servei d’Atenció Ciutadana va tramitar 2.928.221 informacions d’equipaments i agenda de ciutat. També es va atendre 1.261.199 persones via telèfon i 1.081.377 a través de les OAC.