L’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, s’ha compromès a finalitzar la connexió del tramvia, és a dir, fer arribar la infraestructura fins a Verdaguer i després “veure com fem la connexió” fins a Francesc Macià. “Com no s’ha de connectar aquesta infraestructura?“, ha dit l’alcalde en una entrevista a RAC1.
Jaume Collboni també ha dit que la reforma de la via Laietana finalitzarà “tal com estava prevista”.
Les posicions de Collboni sobre el tramvia
En precampanya, l’aleshores candidat del PSC no tancava la porta a acabar allargant el tramvia per la Diagonal, si bé era partidari d’aturar les obres a la ciutat el proper mandat. Això va fer esclatar els comuns. Setmanes després, a les portes del 28-M, va refermar el “compromís” de culminar la unió del tramvia, sense especificar si ho farà aquest mandat.
Aquest dimarts, en l’entrevista a RAC1, tampoc no ha posat data a la continuació de la connexió fins a Francesc Macià.
Estudiar alguns carrils bici de Barcelona
En ser preguntat per carrils bici com el de la via Augusta, ben rebut per alguns veïns i criticat per d’altres i per conductors de cotxe pels embussos que s’hi generen en hora punta, s’ha mostrat obert a “reavaluar-lo“. Abans, però, diu que cal veure els estudis tècnics.
Sí que s’ha mostrat partidari de modificar el carril bici del passeig de la Zona Franca per fer-lo fora dels laterals i ubicar-lo al tronc central, tal com està al passeig de Sant Joan.
Trias: “Fer passar el tramvia per on es vol fer passat és un disbarat”
A la connexió del tramvia també s’hi va referir Xavier Trias aquest dilluns a la nit. En una entrevista al programa ‘bàsics’, de betevé, creu que “fer passar el tramvia per on es vol fer passat és una barbaritat“. Trias també ha aclarit que l’acord amb ERC no incloïa la connexió que està ara planificada, sinó que el seu grup només es va “comprometre a buscar solucions. A tirar-lo endavant, no”.
Trias ha insistit en que “és una infraestructura antiga, però hi ha gent que encara es creu que és la modernitat”·.