llistes eleccions municipals 2019

Segons els resultats del baròmetre postelectoral, un 41,5 % dels enquestats va dubtar entre diverses opcions a l’hora de votar a les eleccions municipals 2019. El percentatge d’indecisos ha augmentat significativament respecte de les eleccions municipals del 2015, en què van dubtar un 22,8 % dels barcelonins. En aquest escenari, la campanya electoral ha estat decisiva per al 28,4 % dels ciutadans entrevistats.

Un 56,04 % dels barcelonins tenia decidit el vot per a les eleccions municipals 2019 abans del 10 de maig. Si bé aquesta xifra suposa una davallada respecte a la proporció d’electors que tenien clar el seu vot abans de la campanya electoral del 2015, enguany ha crescut el percentatge de votants que s’han decidit durant la campanya o el dia de les eleccions.


Concretament, un 28,37 % dels barcelonins es va decidir durant els 15 dies de campanya electoral. Aquesta xifra ha augmentat en un 11 % en comparació amb els votants que es van decidir durant la campanya del 2015. A més, hi va haver un 15,08 % que va tenir clar el vot el mateix 26 de maig, dia de les eleccions municipals 2019.

Així van seguir la campanya electoral els barcelonins

Segons el baròmetre postelectoral, un 57,4 % dels enquestats va seguir la campanya electoral amb bastant o molt interès. En comparació amb les dades del 2015, aquesta xifra representa un increment del 16,5 %. En canvi, pel que fa als altres comicis del 26 de maig, un 51,1 % dels entrevistats va seguir amb poc o cap interès la campanya de les eleccions europees 2019.

Pel que fa al mitjà a través del qual van seguir la informació política durant la campanya electoral, la televisió continua sent l’opció més escollida (71,2 %) tot i que baixa lleugerament respecte a les eleccions municipals del 2015. En la segona posició del rànquing, internet ha desbancat la premsa escrita, passant del 15,5 % del 2015 al 44,5 % del 2019. La ràdio ha registrat un augment de cinc punts i ha estat el mitjà de referència per al 28,8 % dels entrevistats. També ha crescut significativament la gent que s’ha informat de la campanya electoral amb amics, coneguts i familiars.

La campanya electorals dels partits

Un 55,9 % dels enquestats considera que Esquerra Republicana va ser la formació que va fer una millor campanya electoral. A l’altre extrem hi ha el Partit Popular, ja que només un 13,1 % creu que va fer una campanya bona o molt bona. El segon lloc correspon a Barcelona en Comú, amb un 51,8 %; seguit del Partit dels Socialistes, amb un 46,2 %; Junts per Catalunya, amb un 35,8 % i, finalment, Barcelona pel Canvi – Ciutadans, amb un 24,9 % Una classificació que, amb l’excepció de JxC i B-Cs, coincideix amb l’ordre en què van quedar les formacions segons els resultats de les eleccions municipals del 26 de maig.

El baròmetre postelectoral 2019 s’ha dut a terme sobre una mostra de 799 entrevistes a persones inscrites al cens electoral de Barcelona. Es va fer entre el 28 de maig i el 7 de juny, dos dies després de les eleccions però quan encara no s’havia celebrat ni la constitució del plenari ni la sessió d’investidura de l’alcaldessa.