MERCEDES VIDAL, regidora de Mobilitat "Nosaltres vam anunciar bonificacions però és una qüestió que està en estudi. Podríem complementar la mesura amb abonaments gratuïts del Bicing, que és de la nostra responsabilitat única."

L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) crearà un abonament gratuït al transport públic de Barcelona per a tres anys que s’entregarà a partir de l’any que ve a tots els propietaris que portin els vehicles més contaminants a punts de desballestament i no se’n comprin cap de nou. L’Ajuntament, a través de la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, ja ha anunciat al ‘Bàsics BTV’ que adaptarà la proposta plantejada inicialment, que preveia que la gratuïtat fos d’un any, per anar del bracet amb l’AMB.

L’objectiu és reduir les emissions de partícules contaminants. Per això, les persones que es poden beneficiar de la nova targeta verda s’han de desfer d’un cotxe dièsel fabricat abans de 2006, d’un de benzina fabricat abans de 1997 o bé d’una motocicleta matriculada abans del juliol de 2004. Segons dades de la DGT analitzades per l’AMB, hi ha 28.598 vehicles d’aquestes característiques que podrien beneficiar-se de la bonificació. Esperen que s’hi acullin prop d’un 10 %, és a dir, uns 2.860 vehicles.

Però encara hi ha una segona motivació: reduir el parc automobilístic de l’àrea metropolitana. Per això, caldrà demostrar que no s’ha comprat cap vehicle durant els darrers sis mesos, ni tan sols els menys contaminants, i comprometre’s a no adquirir-ne cap durant el següent mig any. A canvi, rebran l’abonament que permetrà utilitzar el transport públic de la zona 1 totalment de franc durant tres anys. El funcionament serà semblant al de la tarjeta rosa, anirà vinculada al DNI de l’antic propietari i, per tant, serà personal i intransferible. També se’n podran beneficiar els membres de la família del conductor, sempre que no tinguin un vehicle privat al seu nom.

La proposta de l’AMB es diferencia de la plantejada per l’Ajuntament, que preveia que l’abonament gratuït de transport públic fos vàlid durant un any. La regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, ha aclarit al programa ‘Bàsics BTV’ que “es farà una política conjunta” amb l’Àrea Metropolitana de Barcelona. Tot i això, ha explicat que des de l’Ajuntament es podrà complementar la mesura amb abonaments gratuïts de Bicing perquè “són responsabilitat única del consistori”. Pel que fa al fet que l’abonament de transport públic cobreixi la primera zona de la corona tarifària, la regidora de Mobilitat ha assegurat que “s’està estudiant” i ha conclòs que durant el primer semestre de 2017 es concretaran aquestes mesures.