Quan al desembre les tres administracions es van comprometre a congelar tarifes per al 2017, ja van anunciar que aquesta decisió (sumada a l’ampliació de la T-12 als 16 anys) suposava un cost extra de 20 milions d’euros, dels quals en preveien assumir la meitat. La resta demanaven que fos l’Estat, que des del 2008 ha reduït a la meitat la inversió en el transport públic de Barcelona, qui ho aportés. “En principi sembla que aquesta demanda tan de mínims està recollida”, ha dit Colau, que ha exigit que la inversió continuï per garantir el finançament de l’ATM.

Reunió amb el ministre de Foment, aquest dijous

El finançament del transport públic era una de les carpetes que l’alcaldessa tenia previst treure a la reunió que mantindrà aquest dijous a l’Ajuntament amb el ministre de Foment, Íñigo de la Serna. Colau ha dit que la prioritat de la trobada serà la Sagrera, “una ferida oberta que no pot esperar més”. L’alcaldessa ha assegurat que les solucions estan sobre la taula. “Si hi ha voluntat de l’Estat per reactivar els compromisos amb Barcelona, la Sagrera ha de ser un senyal on es vegi que es reprenen les obres”, ha valorat.

A la trobada amb el ministre de Foment s’abordarà també la necessitat de regular el lloguer per evitar “preus abusius” i que l’Estat incrementi la inversió en habitatge. Precisament, aquest dimecres, Colau ha fet front comú amb altres ajuntaments metropolitans (Badalona, l’Hospitalet, Santa Coloma, Terrassa i Sabadell) per exigir al Govern espanyol que “no posi traves” a la llei catalana d’habitatge i reclamar a la Generalitat que convoqui el Pacte Nacional pel Dret a l’Habitatge