Ernest Maragall, alcaldable d’ERC a l’Ajuntament de Barcelona, ha defensat que els futurs canvis a l’aeroport de Barcelona-el Prat, acordats per tirar endavant els pressupostos de la Generalitat, no es facin només per fer créixer el turisme a la ciutat i al país.

Maragall creu que l’aeroport ha de créixer en connexions intercontinentals si això implica l’arribada de talent i negocis de valor afegit com, per exemple, en el camp de la recerca i la innovació tecnològica. El líder dels republicans a Barcelona ho ha dit aquest dimecres en un acte organitzat pel mitjà digital ‘Línia’, en preguntar-li per la darrera proposta d’ampliar l’aeroport amb una pista sobre el mar.

Tot i que la Generalitat ja s’ha oposat a la iniciativa, perquè considera que hi ha “aspectes discutibles” pel que fa a l’impacte mediambiental al fons marí i al litoral del Prat, Maragall celebra l’aparició de noves propostes per ampliar la capacitat de l’aeroport. El republicà assenyala que això és símptoma d’un “canvi de fons” en la qüestió i que s’ha acabat la unilateralitat del plantejament inicial: “Hem posat el comptador a zero i això és molt bona notícia, ara les decisions es prendran des d’aquí”.

“Volem canviar el model de ciutat: ni turismofòbia ni massificació”

Ernest Maragall també ha criticat el model productiu de ciutat actual per com està abordant el turisme el govern municipal. Maragall ha afirmat que el projecte dels republicans busca “no dependre del turisme” i amb relació als models que, diu, defensen l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i l’alcaldable de Junts, Xavier Trias, ha etzibat que ERC no vol “ni turismofòbia ni massificació, és a dir, ni Colau ni Trias”.

“Les superilles són una barreja de pacificació i oportunisme”

El model de superilles impulsat pel govern municipal també ha estat present en la conversa d’aquest dimecres. En aquest sentit, Ernest Maragall ha assenyalat que malgrat que tothom coincideix que cal abordar el problema de la contaminació a la ciutat, actualment “no s’està fent bé” i ha definit les superilles com “una barreja de pacificació i oportunisme”. També ha criticat que aquest model “està expulsant la ciutadania de Barcelona i està convertint l’Eixample en una trinxera”.