L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha rebut el tancament de la planta de Nissan a la Zona Franca com una “molt mala notícia” i ha demanat a l’empresa que rectifiqui i es quedi a Barcelona. “No ens resignem a aquesta decisió”, ha remarcat l’alcaldessa, que considera que el sector automobilístic té futur a la ciutat per consolidar Barcelona com a “capital de mobilitat sostenible”. Considera que la decisió de la direcció de Nissan és “un error” i li demana “responsabilitat” amb la plantilla i també amb l’àrea metropolitana.
El govern municipal alerta que el tancament de la planta serà un procés “llarg, dolorós i molt costós per a la companyia”. El primer tinent d’alcalde, Jaume Collboni, ha dit que la decisió li pot sortir “molt cara a la companyia”, xifrant en mil milions d’euros els diners que l’empresa podria perdre pel tancament. El regidor socialista també ha lamentat que els treballadors s’han sentit “enganyats” perquè la direcció de l’empresa va donar-los “esperances i confiances” sobre el futur de la planta.
L’Ajuntament de Barcelona es reunirà aquest mateix dijous amb representants de la direcció de Nissan. “Les administracions públiques estem absolutament unides, que ningú no en tingui cap dubte”, ha dit Colau, després que el govern català i l’espanyol també hagin lamentat la decisió de Nissan.
La majoria de l’oposició culpa Colau del tancament
L’oposició a l’Ajuntament s’ha posat al costat dels treballadors i la majoria dels grups han assenyalat l’alcaldessa Colau com a una de les responsables del tancament de la planta de Nissan. El portaveu d’ERC, Jordi Coronas, creu que “el millor suport serà treballar per un model d’indústria automobilística sostenible” basat en la mobilitat menys contaminant. Per altra banda, Elsa Artadi, de Junts per Catalunya, afirma que la marxa de Nissan és “de les pitjors notícies” que es podia rebre després de la crisi sanitària i ha lamentat les “declaracions imprudents” d’Ada Colau sobre el vehicle privat.
Suport als treballadors i treballadores de Nissan, per descomptat. Tal com estan les coses, el millor suport serà treballar per un model d'indústria automobilística adreçat al vehicle elèctric i la mobilitat sostenible, retenint el talent. I això no pot esperar gaire
— Jordi Coronas (@jordicoronas) May 28, 2020
Perdre Nissan és de les pitjors notícies que podríem rebre, encara més en aquests moments. L'economia es veurà afectada, però la nostra prioritat i preocupació són els milers de famílies que en depenen. Ens tindreu al vostre costat per trobar una solució amb la màxima celeritat. https://t.co/VEJx7inCMI
— (((Elsa Artadi))) 🎗 (@elsa_artadi) May 28, 2020
La presidenta del Grup Municipal de Ciutadans, Luz Guilarte, culpa tant Colau com el govern català per la “manca d’incentius” per atreure la indústria. Josep Bou (PP) s’ha mostrat “devastat” per la notícia i creu que Ajuntament, Generalitat i Estat “van poder fer més” perquè Nissan romangués a la Zona Franca. Manuel Valls (BCN Canvi) també lamenta les declaracions “populistes” de Colau que han provocat un “drama econòmic i humà”.
Todo mi apoyo a los trabajadores. Las proclamas contra el sector por parte del Gobierno de #Colau y la falta de incentivos de @govern para atraer a la industria han contribuido al cierre de #Nissan. Ahora los esfuerzos deben ir encaminados a dar solución a las familias afectadas. https://t.co/TzslJWOZBO
— Luz Guilarte 🖤🇪🇸 (@MLuzGuilarte) May 28, 2020
Devastado por esta pésima noticia. El Gobierno, la Generalitat y Colau pudieron haber hecho más para salvar una planta histórica!
⚠Me preocupa mucho la desconfianza empresarial hacia #Barcelona. El 'procés' y una alcaldesa con otras prioridades han ayudado a Nissan a irse https://t.co/A9rJ1qUON5
— Josep Bou Vila 🇪🇸 (@josebouvila) May 28, 2020
https://twitter.com/manuelvalls/status/1265927221660848128