En una primera intervenció, Colau ha volgut fer un balanç de mandat recordant l’acció de govern en diversos àmbits com l’habitatge, el turisme, la contaminació o la cultura. L’alcaldessa ha admès la “dificultat” de governar un Ajuntament fragmentat i, de cara al futur, ha ofert a l’oposició “acords i diàleg” per “impulsar Barcelona”. I ha citat com a pactes més imminents, la nova ordenança de terrasses, la connexió del tramvia o les normes de participació. Colau ha instat els grups amb influència al Govern espanyol (PP i Cs) que interfereixin per a la regulació del lloguer.

El portaveu del Grup Municipal Demòcrata, Joaquim Forn, ha retret a l’alcaldessa ser “una broma per als rics, un malson per a les classes mitjanes i un càstig per als més desafavorits”. Des de Cs, Carina Mejías ha criticat “l’arrogància” del govern municipal, a qui creu que “li sobra ideologia i li falta gestió”. Després d’un discurs dur, Mejías ha estat, però, l’única que ha ofert diàleg al govern. Alberto Fernández Díaz (PP) ha denunciat la “paràlisi” de la ciutat i l’ha atribuïda a un executiu que “gesticula per no governar”.

El president del Grup Municipal d’ERC, Alfred Bosch, ha dit que li preocupa la “dualitat” del govern, a qui ha recordat que té tota l’oposició en contra. “Potser són vostès els que van contra direcció”, ha etzibat Bosch, que s’ha erigit de nou com “l’alternativa”. Des de la CUP, María José Lecha ha ironitzat que “la propaganda és la gran acció de govern” i ha acusat l’executiu de “frustrar” les expectatives de canvi per retornar a “la vella política del PSC i ICV”.

A la resposta, el tinent d’alcalde Jaume Collboni (PSC), ha lamentat la visió “catastròfica” de la ciutat en els discursos de l’oposició perquè “no s’ajusta a la realitat”. Forn, Mejías i Bosch li han replicat que són dades objectives i “la veritat”. Durant el debat, l’alcaldessa ha anunciat que en els propers dies es reunirà amb el ministre de Foment, a qui ha dit que posarà sobre la taula resoldre les estacions de la Sagrera i Sant Andreu Comtal i més finançament per al transport públic.