El Ple ha aprovat una proposició del PDeCAT que insta el govern municipal a implantar la línia D30 de la nova xarxa de bus a l’avinguda Diagonal en tres mesos i que funcioni durant un any com a prova pilot. La proposta ha rebut el suport de tots els grups de l’oposició i només hi han votat en contra BComú i el regidor no adscrit. Malgrat el consens que ha recollit el bus, la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, ha descartat implantar-lo i ha defensat que el tramvia té més capacitat.

La proposició ha fet evident que, ara per ara, el bus per la Diagonal suma més consens que no pas el tramvia. La votació arriba just un mes abans que el govern porti a votació al plenari una proposta executiva sobre la connexió del tramvia, previst per al 23 de març. “El govern ha fracassat en el consens”, ha dit Francina Vila (PDeCAT), que ha recriminat a l’executiu haver-se quedat sol a l’hora de solucionar el transport públic a la Diagonal.

Com era d’esperar, els grups contraris a la unió dels tramvies per la Diagonal, Cs i PP, han donat suport a la implantació de la D30. “Deixem el tramvia en via morta”, ha reclamat Alberto Fernández Díaz. “El tramvia no té horitzó perquè no té pressupost”, ha afegit Santiago Alonso (Cs).

Però veus favorables al tramvia i que encara no han donat el “sí” definitiu a la connexió també han defensat posar-hi el bus. “Com que en aquest mandat no tindrem tramvia, posin la D30”, ha sentenciat Jordi Coronas (ERC). Des de la CUP, María José Lecha ha defensat el reforç del transport públic amb el bus encara que sigui paral·lel a “una hipotètica i per ara llunyana implantació del tramvia”. També des del PSC, partidaris de la connexió, Daniel Mòdol ha dit “sí a la D30, però sí també al tramvia”.

El regidor no adscrit, Gerard Ardanuy, ha votat en contra per respecte, ha dit, a la comissió del tramvia que ell va presidir i que culminarà amb la votació prevista al ple del 23 de març. La regidora de Mobilitat ha advertit els grups que la D30 “no es pot implantar en tres dies ni tres mesos” perquè cal planificar obres d’adaptació. “Cal un transport públic amb més capacitat, el tramvia”, ha conclòs.