Aquest dilluns han començat els treballs per a la retirada de la llosa de formigó de la ronda de Sant Antoni, espai que va ocupar l’antic mercat provisional. Són unes obres que han de servir per adequar la ronda de manera que s’hi pugui passejar fins que no se’n faci la reforma definitiva, entre els carrers del Comte d’Urgell i Floridablanca. La previsió és que les obres s’allarguin fins al mes de març.

La reforma definitiva, a finals de juny

L’avantprojecte que ha presentat l’Ajuntament preveu que la ronda de Sant Antoni no tingui circulació de trànsit privat, però sí un tram de carril bus i per a bicicletes. Ara s’obrirà un procés participatiu i caldrà elaborar-ne el projecte executiu. El consistori vol tenir-lo fet el febrer del 2023 perquè les obres puguin començar a finals de juny.

La proposta de reforma també preveu que en tot l’àmbit desaparegui l’asfalt i s’hi posi un paviment continu de pedra natural. També que hi hagi més vegetació.

Alguns veïns, en contra del projecte

El projecte que ha presentat el consistori, divideix els veïns. Alguns opinen que no hi hauria de passar el trànsit – ni tan sols el bus-, i en canvi, altres prefereixen que el transport públic recorri tota la ronda. És el cas de la Plataforma d’Afectats per la Llosa de Sant Antoni. El portaveu, Toni Olivella, diuen que se senten decebuts.

El carril bus centra també el debat polític

Els únics vehicles que podran passar per la ronda seran els busos. En concret, el carril bus serà de baixada des de Villarroel fins a Comte d’Urgell. Al costat, hi haurà un carril bici bidireccional, que tindrà continuïtat a l’espai sense trànsit entre Villarroel i Floridablanca amb botonadures a terra.

Aquest tram de la reforma, ha centrat un debat polític intens en els últims mesos. Els socis de govern (BComú i PSC) van polemitzar en públic sobre la solució definitiva de mobilitat. De fet, l’avantprojecte no convenç el PSC, que reclama recuperar el pactat el 2018 en què el bus passava en els dos sentits de la marxa.