“Les cicatrius conformen un mapa d’experiències“, explica la coreògrafa Vero Cendoya a un equip del ‘Plaça Tísner‘ en un dels assaigs del seu espectacle ‘KEBO (mapa de la pell d’un cos)‘. Cada cicatriu explica una història: “Normalment intentem amagar-les però jo penso que s’han de portar amb orgull“.

‘KEBO’ és un espectacle en què els set ballarins comparteixen les marques deixades per les seves ferides, i hi ha històries “molt potents i molt dures”.

‘KEBO (mapa de la pell d’un cos)’

El darrer muntatge de la companyia Vero Cendoya, que ja ha complert els 15 anys dins el món de la dansa apostant per la inclusivitat, està interpretat i creat per Aran Vázquez, Antoine Normand, Carla Ramos, Jem Prenafeta, Adele Madau, Hannah Zwaans i Luciana Croatto.

Una companyia diversa que inclou dos ballarins amb síndrome de Down: “Per l’art, que aprecia i premia la singularitat, en el cas del Jem o de la Carla és preciós el que tenen”, afirma Cendoya, “estan aquí perquè són bons a l’escenari“.

Kintsugi sobre la pell

La coreògrafa catalana ha creat un espectacle inclusiu que reivindica les imperfeccions dels cossos causades per les ferides, en un espectacle inspirat en la filosofia japonesa kintsugi, una tècnica centenària que uneix peces trencades de ceràmica amb esmalt empolvorat amb or, una metàfora de la resistència davant les adversitats.

És un espectacle molt ballat que espera Cendoya que serveixi perquè l’espectador “s’emocioni i rigui una estona” que espera que, com altres dels seus muntatges, apropi la dansa a públics que habitualment no en són espectadors. “La dansa no fa por, clar quina tonteria. Però sí és veritat que a vegades ens distanciem una mica del públic i jo intento que no sigui així”.

‘KEBO (mapa de la pell d’un cos)’ es pot veure del 24 al 26 de maig al Mercat de les Flors.