“S’està fent un mal ús de les sigles VTC”. Ho afirma Roman Llort, autònom amb un vehicle d’alta gamma que fa vint anys que treballa al sector. Amb l’esclat del conflicte entre els taxis i les plataformes Uber i Cabify, Llort vol marcar distàncies: “Aquestes plataformes volen funcionar com a taxis encoberts, nosaltres som una altra cosa”.
Aquest petit empresari és molt actiu a les xarxes socials defensant la feina que fan les empreses de VTC: “Fins que van posar-se a circular les dues mil noves llicències arran de la liberalització del sector, no hi havia problemes”. Fruit d’aquesta entesa, explica, els vehicles privats amb conductor podien circular pel carril taxi, tot i no ser-ho, i també tenien un espai reservat a la parada de taxis de l’aeroport. “Ara tot això ja no ho tenim”, assegura Llort. Arran de la desaparició d’aquests privilegis, Llort va elaborar un manifest al qual es van adherir 27 empresaris més. Reclamen a Aena i l’ATM que “ens desvinculin per sempre d’altres plataformes. No som el mateix”, es pot llegir al text que Llort va difondre a Twitter i Facebook.
El debat sobre la precontractació
En la mateixa línia, altres empreses consultades per betevé es desmarquen del conflicte i confirmen que continuen treballant i no participen en la protesta de vehicles que hi ha a l’avinguda Diagonal: “Uber i Cabify són taxis que volen imitar sense aconseguir-ho la imatge de les VTC”, assenyala una treballadora d’una altra companyia barcelonina que lloga vehicles amb xofer. “Per nosaltres el debat sobre els minuts de prereserva o precontractació no té sentit perquè sempre hem treballat així, a nosaltres no ens poden parar pel carrer”.
Per totes aquestes diferències afirmen que no se senten representats per Unauto: “Són la patronal de les plataformes digitals, no ens representen, no ens ajuden, de fet ens perjudiquen”, afirma Llort.