Ens acostem a la cruïlla i, tot i que hi ha un mirall, des de la perspectiva del conductor no veiem els qui vénen per l'esquerra sinó a nosaltres mateixos. L'única opció és anar traient el morro a poc a poc. Passa el mateix en aquesta altra intersecció. Aquí, a més hi ha un arbre que el tapa. El conductor en veu les fulles i els vianants que passen per la vorera. En alguns casos, a més, hi juga un altre factor: l'acció dels vàndals que fan pintades als miralls. TONI ÁLVÁREZ "Los espejos no están en condiciones. Y hay cruces que no tienen espejos. Hay stops, hay cedas el paso... pero a veces los stops y los cedas el paso no se respetan." HÉCTOR PALACÍN "Jo no sé si és que els han donat cops, o per la raó que sigui, però no tens una bona visibilitat. Seria bo que ho vigilessin més." JOAQUÍM ZAMORA, treballador de Tot Car BCN "Falta molta visibilitat. Solució? Difícil. Semàfors, podrien posar més semàfors." Segons dades de l'Ajuntament, en vuit mesos s'han hagut de reparar 35 dels miralls que hi ha a Gràcia. A més, en dues ocasions van haver de canviar-los per d'altres de nous. Més enllà de fer-ne un bon manteniment, els qui circulen habitualment per la zona reivindiquen també que se n'instal·lin en aquelles cruïlles on encara no n'hi ha.

Segons dades del consistori, el volum de reparacions fetes des del gener ha suposat actuar en més d’un 20 % dels 167 miralls que hi ha a la Vila de Gràcia. Atribueixen la majoria dels desperfectes a dues causes: accidents i actes incívics. D’una banda, alguns miralls queden mal orientats a causa de cops accidentals, segurament produïts amb algun vehicle gros. De l’altra, n’hi ha que tenen pintades o grafits que en dificulten la visibilitat.

Veïns i transportistes demanen solucions perquè en algunes interseccions el conductor es veu a si mateix o als vianants de la vorera, en comptes de poder veure els qui vénen per l’altra banda. També hi ha casos en què es troben obstacles, com arbres, que els tapen. I hi ha llocs, a més, en què entra en joc també l’acció dels vàndals, que hi fan pintades. Quan es donen aquestes situacions, segons l’Ajuntament, hi ha diverses vies possible per resoldre-les. Segons han explicat, s’actua a demanda dels veïns o a instàncies de la Guàrdia Urbana si en detecta algun en mal estat, però també hi ha una brigada que fa un repàs periòdic de l’estat dels carrers i que s’encarrega de revistar els miralls.

En un barri amb carrers estrets i cruïlles complicades, els qui circulen habitualment per la zona reivindiquen, a més de fer-ne un bon manteniment, que s’instal·lin més miralls en aquelles cruïlles on encara no n’hi ha.

L’Associació de Veïns de la Vila de Gràcia assegura que, tot i que l’entitat no té registrades queixes sobre aquest assumpte, sí que admet les dificultats que tenen els vehicles per circular per la zona. Per tot plegat, el president de l’associació, Antoni Ramon, demana una reunió amb la comissió de mobilitat del districte per incrementar les mesures i també trobar solucions a problemàtiques que, segons Ramon, són fàcils de resoldre.