El reclam de més dies festius per part de la plantilla d'autobusos ha estat una reivindicació molt repetida des de 2000. Els dos dies de descans van resorgir el 2007 amb aturades per Nadal que van causar el caos de la mobilitat. La fi del conflicte es va allargar fins al març de 2008 i va comportar certa divisió sindical. Uns sindicats molt actius que al llarg del temps han dificultat la relació amb l'empresa. DÍDAC PESTAÑA, vicepresident de TMB "Jo no diria que és un conflicte enquistat, però és una empresa que agrupa uns 8.000 treballadors, on hi ha molts sindicats molt organitzats i amb molta afilicació sindical. El conflicte està present al llarg del temps, però ara disposàvem de dos anys sense conflicte." TMB justifica la congelació salarial d'enguany per afrontar un ajust de 56 milions d'euros. També s'acullen al marc legislatiu. Segons el decret de pressupostos de l'Estat, els salaris dels treballadors públics s'han de congelar per a l'exercici de 2012. "L'únic que els afectem és que congelem els sous i mantenim els llocs de treball. I això no està sent ben interpretat pels treballadors." Els sindicats denuncien que no han cobrat l'IPC acumulat de 2011 i acusen la direcció d'una mala gestió. MIGUEL ÁNGEL ARIAS, president del Comitè d'Empresa d'Autobusos de TMB "La empresa nos ha manifestado que tiene 270 millions de deuda con los bancos desde 2009 y desde ese año no se ha tomado ninguda medida. Ahora plantea recortes que ya se podrían haber resuelto antes." Sense cap punt de trobada a la vista, caldrà veure com es resolen les tensions.