La regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, ha apuntat que aquest canvi del sistema tarifari pot anar lligat a la implantació de la T-Mobilitat“Ara, les administracions subvencionem per igual tots els usuaris”, ha dit Vidal, que s’ha mostrat partidària que els turistes cobreixin el cost de la seva mobilitat. Es calcula que els turistes fan cada dia uns 196.000 desplaçaments en metro, que representen un 15 % del total d’usuaris. A l’agost, aquest percentatge puja al 30 %.

Barcelona s’emmiralla en el sistema de Londres

Al programa ‘bàsics’, Mercedes Vidal ha assegurat que el model que s’està estudiant és el londinenc. Allà hi ha la targeta de prepagament Oyster; i segons Vidal, l’objectiu és aplicar una “tarifa plana” a Barcelona per promoure l’ús del transport públic entre els usuaris habituals: “A qui més l’agafi, li sortirà més barat. I els usuaris més esporàdics, sobretot turistes, que paguin el cost íntegre”, ha sentenciat.

Una autorització per als autocars

Entre les mesures que el govern municipal vol dur a terme per regular la mobilitat turística hi ha la d’una nova taxa per als visitants d’un sol dia que no pernocten a la ciutat, els anomenats excursionistes. La proposta, que ja es va debatre al juliol en comissió, planteja que els autocars que porten aquests visitants de fora de la ciutat necessitin una autorització per entrar. El regidor de Turisme, Agustí Colom, ha dit que la mesura es vol concretar amb el sector. En els mesos de temporada alta hi ha entre 200 i 250 autocars de visitants que entren a la ciutat.

Colom també ha explicat la intenció de repensar els itineraris de les línies de Bus Turístic existents i les parades per evitar la saturació de persones en alguns espais. El Bus Turístic ven cada any 2,7 milions de tiquets. El 2015, el Barcelona Bus Turístic va ingressar 12,5 milions d’euros. Pel que fa a les línies de bus de TMB que s’han vist col·lapsades pels turistes, com ara la 24, el regidor ha explicat que es buscaran “alternatives atractives” per als visitants perquè no les utilitzin.