L’L9 del metro deixarà de funcionar durant cinc caps de setmana: a l’octubre (7-8 i 21-22), al novembre (11-12) i al desembre (2-3 i 16 i 17). S’han triat aquestes dates perquè TMB considera que és quan hi haurà menys usuaris i, per tant, menys alteracions.

L’10 Sud començarà les proves amb combois sense conductor

En total hi haurà 15 estacions afectades entre la Zona Universitària i la T1 de l’Aeroport. Aquest dissabte el servei finalitzarà a les dues de la matinada, i dilluns començarà a funcionar a la mateixa hora, a les cinc de la matinada. El servei s’ha d’aturar per provar el sistema de conducció automàtica (ATC) a l’L10 del metro, que és el ramal que connectarà amb l’L9 Sud i que anirà des de la parada de la Provençana  fins al Polígon Pratenc. Aquesta actuació permetrà posar en marxa el 2018 les parades de la Foneria i Foc Cisell, a Barcelona, i la Provençana i Ildefons Cerdà, a l’Hospitalet de Llobregat, el 2019.

Serveis alternatius al tall de la línia

Els usuaris que es vegin afectats podran utilitzar serveis alternatius de Rodalies, Ferrocarrils de la Generalitat i metro. Per exemple, la línia R2 Nord de Rodalies, amb parades al centre del Prat de Llobregat i a la terminal 2 de l’aeroport. Els que optin per l’autobús tenen a la seva disposició el 46 (de la plaça d’Espanya fins la T1 de l’Aeroport) i el 65 (de la plaça d’Espanya fins al Prat). Aquestes línies es veuran reforçades durant els caps de setmana amb afectacions. Una altra opció són els autobusos urbans de Barcelona i el Prat de Llobregat.